Test trotinetă electrică Sprinter ST1002

trotineta Sprinter ST1001 (2)

Trotinetele electrice reprezintă o soluție de mobilitate ideală pentru orașele aglomerate. Între ele se detașează trotineta electrică Sprinter ST1002 , un adevărat GT al trotinetelor, ideală pentru distanțe lungi în deplin confort.

Cu siguranță ați văzut pe străzi trotinete electrice de diverse mărimi. Ca și în cazul mașinilor, și trotinetele electrice se clasfică în mai multe categorii. Modelul de față, Sprinter ST1002 este un adevărat GT al șoselelor, conceput pentru distanțe lungi care acoperă toate cerințele de mobilitate dintr-o metropolă de mărimea Bucureștiului, Parisului sau Berlinului.

Producătorul comunică o autonomie cuprinsă între 45-55 km conferită de bateria Li-Ion de 0,65 kW, cea mai mare autonomie existentă la o trotinetă. Noi am testat-o pe ruta parcul Titan, sectorul 3 – teatrul Masca din Militari, sectorul 6 care însumează 16 km și când am ajuns la destinație nu se consumase nicio liniuță din cele cinci ale indicatorului bateriei.  Apoi am mai parcurs încă 40 km pe drumuri mai scurte până am rămas fără baterie. Deci o autonomie de 56 km este o valoare verificată în trafic real, absolut suficientă pentru a te deplasa cțteva zile prin București. Bateria de 0,65 kW se încarcă complet în 8 ore de la o priză normală.

Am spus că această trotinetă este un adevărat GT pentru că oferă un confort de înaltă clasă la drum lung și doar atunci când parcurgi peste 10 km la un drum cu ea realizezi acest lucru. Are roți de 10 inci cu cameră, două amortizoare cu câte două arcuri pe față și un amortizor pe spate în sistem push-rod ca în Formula 1. De asemenea, platforma este foarte lată și este acoperită cu două benzi pentru aderență optimă.

Cum se conduce?
Așa cum spuneam Sprinter ST1002 este un adevărat GT și trenul de rulare respectă cu strictețe acest concept. Motorul este amplasat la roata spate astfel că tracțiunea este pe puntea spate ca la un GT adevărat. Apoi, bateria este amplasată sub podea pentru a avea un centru de greutate coborât și o distribuție a maselor ideală. Din acest punct de vedere, această trotinetă se conduce mult mai sigur și mai plăcut decât una care are motorul în roata față și bateria în ghidon, la care masa este distribuită în majoritate pe față.

Motorul puternic de 400W și cu un cuplu de 9,5 Nm asigură o forță de tracțiune respectabilă pentru subsemnatul care cântărește 85 kg. Sarcina maximă admisă este de 120 kg.
Trotineta demarează lin și atinge rapid viteza maximă care este limitată electronic la 25 km/h conform legislației înh vigoare pentru a putea fi condusă fără permis. Fără limitate electronică, viteza poate ajunge la 45 km/h. Este foarte stabilă la viteza maximă și frânele cu discuri la ambele roți asigură o decelerare sigură și progresivă. Cel mai important este însă senzația de siguranță pe care ți-o conferă și confortul la rulare. Poți trece cu ea peste gropi sau borduri fără a fi nevoie să te oprești și să te dai jos de pe ea. Ghidonul este aderent și oferă o priză optimă.

Acolo unde sunt piste de biciclete cum este cazul de exemplu între piața Charles de Gaulle și Centrul Vechi poți să te deplasezi la ore de vârf mai rapid decât cu mașina.

Trotineta este dotată cu toate semnalizările cerute de lege pentru a te deplasa și pe șosea. Astfel, dispune de far cu LED, stop cu LED, semnzalizatoare spate tot cu LED și claxon. Pe ghidon ai și un display care îți afișează capacitatea bateriei, viteze de deplasare și timpul de când ai plecat.

trotineta Sprinter ST1001 (1)

Un alt atu pentru confort este pilotul automat. Da, pilot automat! Fiind o trotinetă pentru distanțe lungi, pilotul automat este mai mult decât binevenit. Astfel, dacă mergi câteva zeci de secunde cu aceeași viteză și iei mâna de pe maneta de accelerație, se cuplează automat pilotul automat care menține viteze constantă.
Nu este o trotinetă foarte ușoară cântărind 16 kg, dar masa este acceptabilă având în vedere capacitatea mare a bateriei și motorul cu putere mare. Însă la nevoie se poate plia dintr-o singură mișcare având un dispozitiv de blocare/deblocare din aluminiu foarte solid și ușor de acționat.

 

Prețul acestei trotinete este de 3.927 lei, foarte bun din punct de vedere al raportului preț/calitate/performanțe/autonomie. Sunt trotinete cu doar câteva sute de lei mai ieftine care au jumătate din puterea lui Sprinter ST1002 și jumătate din autonomia ei.

 

Verdict

Sprinter ST1002 este o trotinetă ideală pentru parcursuri lungi oferind cea mai mare autonomie reală de pe piață de peste 50 km, un motor puternic și silențios, un confort la rulare de înaltă clasă și un pilotaj sigur și plăcut datorită distribuției ideale a maselor cu bateria sub podea și motorul electric la roata spate.

ModelSprinter ST1001
Motorelectric, fără perii
Putere max/turație (W/rpm)400/1300
Cuplu maxim (Nm)9,5
Transmisiespate
L/l/h (mm)1.100/560/1.200
Masă la gol (kg)16
Sarcină utilă (kg)120
Capacitate baterie (kWh)0,65
Autonomie (km)45-55
Autonomie reală (km)56
Timp încărcare la 220V (h)8
Viteză maximă (km/h) *25
Preț (lei cu TVA)3.929
* limitată electronic

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top