Test Volkswagen Multivan Life L 2.0 TDI DSG

Volkswagen Multivan Multivan Life L 2.0 TDI DSG AutoExpert.ro

Ce se simte ca un autoturism, e încăpător ca un van, aerodinamic ca un TGV și stilat ca un coupé? Bine, poate ultima parte a comparației e trasă de păr, dar uită-te la noul Multivan și zi-mi că nu arată frumos! Nemții sunt atât de mândri de el, încât pe stâlpii parbrizului scrie „Bulli“.  Foto: Bogdan Paraschiv

A devenit o modă ca producătorii să readucă în atenția publicului modele legendare din portofoliul lor. De exemplu, Renault învie modelul R4 și pune sigla Alpine pe cel mai bine dotat Austral. GMC readuce Hummer în versiune electrică. Nissan scoate din cartea de istorie modelul Z.

Dar cine a lansat moda asta? Ei bine, însuși Volkswagen, care, în 1997, a lansat o versiune modernă a legendarului Beetle, născut cu șase decenii în urmă. Acum, nu uita că Microbus Type 2 a făcut carieră în Germania cu numele de Bulli. Un nume care, aproape nesperat, a făcut carieră în toată lumea și care renaște în 2022… de două ori. O dată pe acest Multivan, a doua oară, în versiune electrică, odată cu ID. Buzz.

Da, am mai mers o dată cu Multivanul, în varianta plug-in hybrid. Poți citi despre el aici și poți vedea testul video dând click aici. Atunci, abia așteptam să pun mâna pe TDI-ul care, cred eu, se potrivește mult mai bine cu caracterul mașinii. Și uite că dorințele se împlinesc. Deci, am intuit corect?

Dieselul se potrivește cel mai bine monovolumului

Da. TDI-ul de 2,0 litri e fix ce trebuie ca să te bucuri din plin de călătorie. În primul rând, este economic, dacă-l raportăm la înălțimea de 1,9 m și la greutatea de 2,2 tone la gol. În timpul testului, valul arctic a adus temperaturi de 0–5°C, iar consumul urban a fost apropiat de 10 l/100 km. Sigur că, pe măsură ce rutele sunt mai lungi, consumul scade chiar spre 8. La ieșirea din oraș, stă la 6,5 la mers normal și sare spre 8 dacă te grăbești și ai mașina încărcată. Dar experiența nu se rezumă doar la valorile consumului, ci merge mai departe de-atât.

Volkswagen Multivan Multivan Life L 2.0 TDI DSG AutoExpert.ro

Motorul este extrem de rafinat, bine echilibrat, și nu repetă „RaduRaduRadu“ în habitaclu la ralanti. Se vede că nemții l-au cizelat la maximum. Și l-au împerecheat fără reproș cu transmisia DSG, care nu dă greș nici când culci pedala cu gândul să ajungi mai repede la destinație, nici când visezi relaxat la turul prin Europa în vacanța de vară. De fapt, indiferent de nebunia legată de eliminarea dieselurilor, ăsta e motorul pe care îl vrei la Multivan! E cel mai bun pentru acest gen de vehicul, cu suprafața frontală de 3,061 m2, pentru că dezvoltă cuplu mare la turații joase.

Interior impecabil finisat

Cum se simte la interior? Premium, pentru un van. Asamblări de autoturism, poziție de conducere mai înaltă decât a oricărui SUV (88 cm), vizibilitate excelentă în față și lateral (mai ales datorită gemulețelor triunghiulare de lângă parbriz) și o modularitate mai ceva ca în livingul de-acasă. În esență, poți monta scaunele în orice poziție dorești, poți scoate unele dintre ele, poți să le glisezi, poți să plimbi măsuța extensibilă de la primul până între al doilea și al treilea rând. Și deasupra capetelor, un plafon panoramic uriaș te lasă să admiri cerul, în timp ce te deplasezi relaxat cu 130 km/h la 2100 rpm.

Apropo, cu toate cele opt locuri reglate pentru spațiu interior maxim, portbagajul are un volum de 276 l, măsurat de colegii de la Quattroruote. Sigur, acesta crește dacă glisezi scaunele spre față sau dacă scoți unele dintre ele. Sau, dacă știi că îl folosești la capacitate maximă, optezi din start pentru versiunea lungă, care oferă un plus de 134 l, pentru 1486 de euro.

În esență, dacă treci peste sistemul de infotainment tipic VW, care integrează majoritatea comenzilor, eliminând aproape toate butoanele fizice, Multivan se transformă într-una dintre cele mai bune vehicule de familie de pe piață.

Verdict AutoExpert

Verdict Bogdan GrigorescuPentru acest gen de vehicul, motorul diesel rămâne cea mai potrivită variantă. Consumă puțin, are suflu la orice turație și rafinarea continuă la care a fost supus a redus la minimum vibrațiile și zgomotul. Iar atunci când îl sprijină o transmisie de primă clasă, rezultatele sunt fix așa cum te aștepți.
  • Compatibilitate excelentă între motor, cutie și caroserie
  • Consum bun, reprize decente
  • Interior spațios și foarte modulabil
  • Aspect interior și exterior elegant
  • Sistem multimedia enervant
Date tehniceVW Multivan
ModelLife L 2.0 TDI DSG
Motor/nr. cilindriL4, turbodiesel
Cilindree (cm3)1968
Putere max./turație (CP/rpm)150/3000–4200
Cuplu max./turație (Nm/rpm)360/1600–2750
Tracțiunefață
Cutie de vitezeautomată, 7 trepte
L × l × h (mm)5173 × 1941 × 1907
Ampatament (mm)3124
Volum portbagaj (l)514–729
Masă la gol (kg)2176
Accelerație 0–100 km/h (s)11,6
Viteză maximă (km/h)190
Consum mixt (l/100 km)6,6
Emisii CO2 (g/km)172
Preț de bază (euro)52.847

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top