Test Volkswagen Passat – Preacinstitul

Volkswagen Passat model 2025 AutoExpert.ro

 

 

A fost certat cu legea, dar s-a pocăit, ajungând acum să le predea tuturor lecții de conduită și moralitate. Noul Passat este un exemplu de înțelepciune îmbrăcată într-o robă simplă. Foto: Bogdan Paraschiv

Uimitoare mașina asta! Nimănui nu i-a sărit în ochi, niciun curios nu m-a abordat pe stradă, dar, cu toate astea, o să rupă clasamentele vânzărilor! De fapt, dacă stau să mă gândesc bine, asta a fost povestea fiecăreia dintre cele șapte generații anterioare. Passat a fost mereu o mașină fără o sclipire aparte, care însă a fermecat prin valoarea intrinsecă. Acum, a pierdut din portofoliu și sedanul, păstrând în ofertă doar breakul.

Și e mare, mare, mare! Are 4,92 m, iar ca să-i înțelegi gabaritul, află că e chiar mai lung decât un Touareg! Față de Passatul B8 Variant, B9 este mai lung cu 14,4 cm și e chiar și peste o Škoda Superb Combi, cu 6 cm! Te-am convins că-i mare, dar n-o să te pot convinge că arată spectaculos. Linia e simplă, fără artificii stilistice, dar, pentru a atenua un pic lungimea impresionantă, plafonul este ușor plonjat spre spate, iar roțile sunt împinse spre față, lăsând o consolă posterioară neobișnuit de lungă. În rest, un desen curat, care nu atrage atenția.

Volkswagen Passat model 2025 AutoExpert.ro
Sunt patru niveluri de echipare din care poți alege, Base, Business și Elegance și RLine. Al treilea, din care face parte și exemplarul meu, vine standard cu lumini LED Matrix și bare longitudinale cromate, mașina mea plusând cu jantele de 18 inchi, care costă 472 de euro, și cu verdele metalizat, de 691 de euro. Apropo, în paleta cromatică, în afară de roșu sunt doar culori lipsite de exuberanță, în stilul modelului.

➡ Volkswagen ID.1, programat pentru 2027 💡

La interior, te întâmpină același desen simplu ca la oricare alt Volkswagen, cu două ecrane (instrumentar de 12,3 inchi și display central tactil de 12,9) și fără niciun buton fizic pe bord. Ambele sunt la fel de configurabile, colorate și intuitive ca întotdeauna, iar de data asta, se mișcă și extrem de cursiv, singura problemă fiind pleiada de funcții care trebuie activate de pe ecranul central (neexistând butoane fizice dedicate), iar asta cere obișnuință. Poți simplifica experiența comandând ecranul mare, de 15 inchi, care împreună cu HUD-ul costă 887 de euro. Mutarea manetei cutiei de viteze pe coloana de direcție a dus la migrarea comenzilor ștergătoarelor pe maneta semnalizării, făcându-le un pic neintuitiv de folosit.

Volkswagen Passat model 2025 AutoExpert.ro
Standard, Passat Elegance vine cu excelentele scaune ergoActive, extrem de comode și care dispun de funcție de masaj. Spațiul oglindește gabaritul în cel mai fidel mod. În spate, libertatea de mișcare a picioarelor este neegalată de vreun rival, Passat fiind cel mai spațios model de clasă medie disponibil în România. Are buzunare pentru telefoane și pentru reviste pe spătarele scaunelor, cotieră centrală cu suporturi pentru pahare și pentru o tabletă, guri de ventilație centrale, reglare a temperaturii, mânere de viraj și perdeluțe la geamurile laterale. Deci, două persoane pot călători la clasa business, în timp ce o a treia, deși are spațiu suficient, va fi incomodată de tunelul central impunător.

➡ VW introduce ChatGPT în mașinile sale 💡

Folosind clapetele din portbagaj, poți rabata spătarul banchetei și, dacă „arunci“ o saltea, pui de-un pat king size, într-atât de mare e suprafața obținută! Portbagajul măsoară 690 l și ajunge la 1920 cu spătarul banchetei culcat, și nu te chinui să cauți altul mai mare printre breakurile aflate la ofertă în România, fie că sunt medii, mari sau de care mai vrei tu! Până și Mercedes-Benz Clasa E Estate, modelul cu cel mai spațios portbagaj din clasa mare, are 615 l… Al lui Passat vine standard cu poliță care se retrage automat la ridicarea hayonului și se extinde la coborârea lui, iar pentru 236 de euro, primești podea ajustabilă în două poziții, plasă pentru bagaje, bară transversală cu rol de organizator și priză de 220 V.

În cazul exemplarului meu, experiența la volan a fost cât de autentică se poate. Passatul flutură cu mândrie drapelul pe care tronează literele TDI. Asta după ce, cu 9 ani în urmă, dieselul începea să-i aducă cele mai mari pierderi din istoria companiei, din cauza scandalului emisiilor, Dieselgate. Acum, TDI-ul de 2,0 litri a ajuns la cel mai avansat nivel de rafinament din istorie. Este deopotrivă silențios, lipsit de vibrații și foarte vioi la depășiri. Este cuplat la (la fel de) celebra cutie DSG și, după fix două decenii de mariaj (în 2004 a fost montată în premieră pe un diesel, Beetle TDI), își știu reciproc preferințele și toanele, ca orice cuplu trecut de mult de prima tinerețe.

Passat: mecanică excelent armonizată

Conlucrează perfect, nu bruschează niciodată, iar în oraș, dau naștere celui mai rafinat sistem stop/start pe care l-am întâlnit recent. Suspensia amortizează bine denivelările, doar la cele scurte abordate un pic mai alert având de comentat. Dacă ai de făcut călătorii scurte prin haosul bucureștean, așteaptă-te la consumuri de 10 l/100 km, altminteri valoarea asta va scădea spre 8, poate chiar mai jos în orașele cu trafic normal.

➡ Configurează aici un Passat! 💡

Mult pentru un TDI? Este prețul pe care trebuie să-l plătești pentru încălzirea grea a blocului-motor mare, din fontă și pentru puzderia de sisteme pentru depoluare care nu-l lasă să expire liber. Deși e atât de mare, vizibilitatea bună în față și în lateral îl face ușor de condus în îmbulzeală, iar camera de marșarier cu rezoluție mare, ușor de manevrat. Totuși, dacă vrei să parchezi în spic la bordură, o să ai o problemă majoră. Consola din față este prea joasă pentru bordurile bucureștene, deci n-o să-l poți pune cu roata la bordură, lungimea mare obligându-l să rămână cu spatele pe prima bandă. Iar găsirea unui loc de parcare laterală pe măsura Passatului e la fel de grea.

Volkswagen Passat model 2025 AutoExpert.ro
La drum întins își arată cu adevărat valoarea TDI-ul. Pe autostradă, la 130 km/h, consumul afișat a fost de 5,6 l/100 km la 2000 rpm. Pe drum național, scazi și la 5. Reprizele sunt rapide, zgomotul, scăzut, iar reglajele, echilibrate. Per total, ansamblul nu defavorizează nici confortul, nici ținuta de drum. Passat se simte natural, fără să surprindă cu reacții greșite. Totuși, are ruliu pe viraje, fapt care te oprește din a-ți face de cap. Îl poți contracara cu suspensia adaptivă (1184 de euro). Exemplarul meu n-a avut-o bifată. Aceasta vine cu moduri de rulare care-ți permit să controlezi parametrii direcției, ai suspensiei și răspunsul la apăsarea pedalelor. În cazul meu, singura pârghie prin care pot schimba comportamentul dinamic este modul Sport al cutiei de viteze. Acesta o face mai promptă în retrogradări la accelerări.

Verdict AutoExpert

Verdict Bogdan GrigorescuO mașină fără brizbizuri, plină de atuuri reale, native, neforțate, ideală pentru familii și pretabilă mai ales călătoriilor lungi. Un Passat get-beget!
  • Extrem de spațios
  • Foarte practic
  • Preț bun, raportat la ofertă
  • Sistem de propulsie rafinat, reglaje echilibrate
  • Stil neimpresionant
  • Dificil de găsit locuri de parcare
Date tehniceVolkswagen
ModelPassat 2.0 TDI DSG Elegance
Motor/nr. cilindriL4, turbodiesel
Cilindree (cm3)1968
Putere maximă/turație (CP/rpm)150/3000–4200
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)360/1600–2750
Tracțiunefață
Cutie de vitezeautomată, 7 trepte
L × l × h (mm)4917 × 1849 × 1497
Ampatament (mm)2841
Masă la gol (kg)1678
Volum portbagaj (l)690–1920
Accelerație 0–100 km/h (s)9,3
Viteză maximă (km/h)223
Consum mixt (l/100 km)5,2
Emisii CO2 (g/km)136
Preț de bază (euro)45.900
Preț exemplar testat (euro)49.387

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Test Honda CR-V PHEV AutoExpert.ro

Test cu măsurători Honda CR-V PHEV

A șaptea generație a Hondei CR-V reprezintă cheia care deschide toate inimile. Poate rula 73 km fără emisii, consumă puțin la terminarea

Scroll to Top