Test drive VW Amarok – O inimă mare

VW Amarok

Într-o lume în care downsizing-ul pare o religie, VW se răzvrătește: faceliftul pick-up-ului VW Amarok aduce sub capotă un motor nou, cu 50% mai mare decât la precedenta versiune. Și ce motor! Foto: Bogdan Paraschiv

Noul Amarok se bazează pe o rețetă bine gândită: păstrează atuurile de utilitară ale variantei anterioare, dar adaugă un strop de rafinament tipic automobilelor. Iar asta îl transformă într-un all-rounder de excepție. La exterior, micile modificări includ blocuri optice redesenate și noi modele de jante. Exemplarul testat de noi n-a excelat însă la capitolul lux: aflat în echiparea de bază Comfortline, acesta n-a lăsat totuși loc de nemulțumiri, deși n-a beneficiat de dotări spectaculoase. Dacă optați pentru ea, comandați în plus senzorii de parcare (561euro), pentru că dimensiunile exterioare impresionante sunt greu de aproximat, în special la parcări. Nu vă orientați și spre jantele cu diametru mai mare decât dacă veți utiliza mașina preponderent pe șosea, în afara localității. Altfel, pneurile cu talie înaltă, care vin în serie pe jantele de 17 inch amortizează perfect denivelările și suplinesc relativa lipsă de confort a arcurilor pe foi de pe puntea spate, chiar dacă acestea sunt acum mai moi decât la generația anterioară. La interior, faceliftul a adus un nou bord, care apropie și mai mult modelul de clasa autoturismelor. Însă cea mai spectaculoasă modificare se află sub capotă.

VW Amarok
Motorul V6 de 3 litri este rarisim în clasă, alături de propulsorul de 3,2 litri de pe Ford Ranger: niciunul dintre ceilalți concurenți nu oferă nici cilindreea, nici arhitectura sa. Iar senzațiile pe care le asigură la volan sunt magnifice: dublat de excelenta cutie de viteze automată cu 8 trepte, mașina accelerează impresionant la orice turație. Cuplul maxim de 500 Nm este disponibil de la 1.250 rpm, iar pentru a menține permanent motorul într-un regim economic, treptele sunt schimbate foarte des: nici nu pleci bine de la semafor, că deja ești în a 3-a. Deloc surprinzător, dealtfel: etajarea cutiei este foarte bună, cu prima treaptă scurtă, extrem de folositoare în regim off-road și treapta a 8-a lungă, pentru rulaj relaxat pe autostradă.

VW Amarok

Apropo de autostradă, la 130 km/h turometrul afișează 2.200 rpm, iar consumul se stabilizează la 11 l/100 km. În oraș, în condiții normale de circulație, display-ul va afișa consumuri de ordinul a 11,5 l/100 km, însă în orele de vârf valoarea urcă cu 3 l/100 km, chiar și cu sistemul Start-Stop în funcțiune. Motorul pe care l-am testat noi a fost varianta de mijloc, care dezvoltă 204 CP. Versiunea de top, care produce 224 CP (245 cu overboost) și 550 Nm, oferă performanțe supreme pentru un pick-up comercializat în Europa: 0-100 km/h în 7,9 s și o viteză maximă de 193 km/h.

VW Amarok
Totuși, este pick-up-ul german doar o mașină dinamică? Nicidecum. Clienții interesați de utilitatea sa vor aprecia lățimea benei, care face ca Amarok să fie singurul model din segment ce poate adăposti un Euro palet între pasajele roților. Ați ghicit, Amarok are și cel mai mare ecartament din clasă. Marginile laterale înalte de 508 mm și înălțimea de încărcare de doar 780 mm, sunt completate fericit de oblonul ce poate susține 200 kg și care poate extinde lungimea suprafeței de încărcare. Asta nu suplinește însă lipsa din ofertă a unei versiuni cu două locuri și benă lungă. Totuși, câte exemplare de Amarok cu bena plină cu saci de ciment ați întâlnit? Neamțul nu este cumpărat în primul rând pentru latura sa de cărăuș, fiind mai probabil să-l întâlnim tractând o barcă în week-end, decât pe șantier în timpul săptămânii.

VW Amarok
Fiind singurul pick-up cu transmisie 4×4 permanentă, am dat o tură și prin noroaiele pricinuite de ploile lunii octombrie. Diferențialul central autoblocant Torsen (ca și la Touareg și Cayenne) este suplinit la nevoie de blocantul spate (selectabil din buton) și de funcția Off-road, care activează Hill Descent Control și optimizează răspunsul ABS-ului pe suprafețe alunecoase. Rezultatul: echipat cu un set de pneuri adecvate, Amarok se descurcă onorabil și în afara șoselei, ajutat de cuplul debordant încă din zona ralanti-ului. Atenție doar la consola spate lungă, care micșorează unghiul de degajare.

 

Verdict AutoExpert

Cu un motor puternic, cutie de viteze automată cu 8 trepte, transmisie integrală permanentă și capacitatea de a încărca un europalet între pasajele roților, Amarok este o prezență unică pe piață. El poate fi folosit deopotrivă ca mașină de familie, off-roader sau utilitară, fără mari compromisuri.
DATE TEHNICEVW
ModelAmarok 3.0 TDI 204 CP Comfortline
Motor/nr. cilindriV6, turbodiesel
Cilindree (cmc)2.967
Putere max./turație (CP/rpm)204/3.000-4.500
Cuplu max./turație (Nm/rpm)500/1.250-2.750
Transmisieintegrală
Cutie de vitezeautomată, 8 trepte
L/l/h (mm)5.254/1.954/1.834
Ampatament (mm)3.097
Gardă la sol minimă (mm)192
Unghi atac/ieșire (grade)29,5/18
Masă la gol/sarcină utilă (kg)2.128/792
Accelerație 0-100 km/h (s)9,0
Viteză maximă (km/h)184
Consum mixt (l/100 km)7,1
Emisii CO2 (g/km)196
Preț (euro cu TVA)de la 37.644

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top