Timbrul de mediu, taxa auto care a strârnit numeroase controverse, este la un pas de a intra în istorie. Proiectul de lege de eliminare a 102 taxe nefiscale, inițiat de PSD, a fost votat de Camera Deputaților, cu 225 voturi “pentru” și niciun vot “împotrivă”.
Legea nu va intra, însă, în vigoare decât după ce președintele României va semna actul normativ, în termen de 30 zile. Tot în acest interval, Guvernul poate contesta la Curtea Constituțională legea, premierul Dacian Cioloș manifestându-și deja numulțumirea cu privire la lipsa unei soluții referitoare la înlocuirea timbrului de mediu cu o altă formă concretă de taxare, așa cum era ideea introducerii unei taxe de 5 bani în prețul fiecărui litru de benzină sau motorină. Până la parcurgerea acestor etape, taxa auto va fi în continuare achitată în forma sa actuală.
O variantă emisă de Guvern pentru suplinirea timbrului de mediu ar fi ,,o taxare a consumului de combustibil. Un pachet în doi piloni. Pe de o parte o taxare a combustibilului cu o sumă mică de fapt, care s-ar fi regăsit într-un impact de maximum doi lei pe un plin de benzină pe lună şi un pilon de impozitare diferenţiată, pentru că în clipa de faţă noi nu impozităm în mod diferenţiat în funcţie de norma de poluare a motorului”, a declarat ministrul Mediului,
Pe lângă timbrul de mediu, legea Dragnea elimină și alte taxe controversate. Printre acestea regăsim taxa radio-TV, taxe la Registrul Comertului, taxe consulare si de cetatenie, taxe pentru cazierul fiscal, taxa suplimentara pentru eliberarea pasaportului temporar, taxa pentru pierderea sau modificarea actelor, taxe extrajudiciare de timbru, taxa pentru permisele de pescuit recreativ sau sportiv, taxa pentru serviciile prestate de MAI pentru public, tarifele percepute de Casa Nationala de Pensii.
Într-un comunicat remis presei ieri, Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) și-a exprimat opoziția privind anularea timbrului de mediu, invocând o serie de motive și scenarii alarmiste. Rămâne de văzut dacă aceste previziuni au sau nu un suport în realitate, însă cert este că în lipsa unei forme de taxare sau de îngrădire concretă a înmatriculării vehiculelor extrem de vechi și de uzate, numărul mașinilor poluante, Euro 1, Euro 2 sau chiar non-Euro, aduse din Europa de Vest, ar putea crește spectaculos anul viitor.