Deși inițial părea a fi doar o problemă la nivel local în Marea Britanie, Ford a rechemat în service toate exemplarele Ford Kuga Plug-in Hybrid din Europa și a oprit livrările acestui model din cauza riscului de incendiu.
Dezastru în toată regula: Ford a rechemat în service TOATE modelele Ford Kuga Plug-In Hybrid vândute în Europa din cauza riscului de incendiu. De asemenea, a fost oprită și livrarea de mașini noi.
Contactați de reprezentanții revistei germane auto motor und sport, oficialii Ford au declarat că proprietarii de Ford Kuga Plug-In Hybrid nu mai au permisiunea de a-și încărca bateria din cauza riscului de incendiu.
Încă de la jumătatea lunii trecute a fost raportată o problemă la modelele Ford Kuga Plug-In Hybrid. Inițial s-a crezut că e vorba doar de exemplarele produse între 1 iulie 2019 și 25 iulie 2020, în Germania fiind afectate 4.672 unități Kuga Plug-In Hybrid.
Însă acum Ford a extins rechemarea la toate vehiculele Ford Kuga Plug-In Hybrid din motive de siguranță. la încărcarea bateriei există un risc de incendiu. la nivel european sunt afectate 33.404 unități produse la uzina Ford din Valencia.
Palidă consolare: Voucher de 350 euro pentru clienți
Pentru a încerca să împace clienții Ford le oferă un voucher de 350 euro pe care îl poti utiliza la distribuitorul autorizat pentru servicii și accesorii. Se pare că bateria sau componentele sistemului de încărcare se supraîncălzesc din cauza unei probleme tehnice și căldura degajată poate afecta alte componente și produce un incendiu.
Ford susține că probabilitatea să se întâmple un astfel de eveniment este “foarte rară “. Acest eveniment poate apărea și în timp ce vehiculul este conectat la un încărcător și se încarcă nesupravegheat”, au mai spus oficialii Ford.
Ford a găsit o soluție sub forma unui pachet de ecranare numai că această componentă care trebuia să fie disponibilă începând cu 24 august nu este gata.
“Proprietarii de vehicule vor fi contactați individual de îndată ce procedura de service este disponibilă pentru a face o programare”, anunță Ford.
Până la remedierea problemei, Ford a cerut expres tuturor clienților să nu mai încarce deloc bateria nici la stații publice și nici acasă. De asemenea trebuie dezactivată încărcarea bateriei cu ajutorul motorului pe benzină din setarea Auto EV Mode.
Concluzia este că 33.404 proprietari de Ford Kuga Plug-In Hybrid din toată Europa nu își mai pot încărca mașina și trebuie să o folosească ca o mașină pe benzină normală deși au plătit pentru multe mii de euro în plus pentru varianta Plug-In Hybrid.
Mai mult, componenta va fi disponibilă abia în două săptămâni și clienții trebuie să se programeze singuri la service. Din păcate primul Plug-In Hybrid de la Ford a pornit cu stângul.
Nu știm câte mașini sunt afectate în România și dacă și la noi se va oferi același voucher de 350 euro ca și în restul Europei.