Porsche 918 Spyder, primul supercar hibrid al mărcii germane, este deținătorul celui mai nou record pe bucla de nord a celebrului circuit de la Nurburgring, parcursă în doar 7 minute și 13 secunde în supertestul Sport Auto.
Timpul obținut de 918 Spyder a fost cu 11 secunde mai bun decât cel stabilit în 2009 de Gumpert Apollo Sport, ocupantul locului doi în topul celor mai rapide zece mașini testate de Sport Auto pe circuitul de la Nurburgring. Clasamentul mai include alte patru modele Porsche, 911 GT2 RS, pe poziția a treia, 911 GT3 RS 4.0 pe locul 6, 911 GT3 pe opt și Carrera GT, predecesorul lui 918 Spyder, pe treapta a noua.
TOP 10 CELE MAI RAPIDE MAȘINI PE NURBURGRING
1. |
Porsche 918 Spyder |
7.13 min |
1.06,3 min |
2. |
Gumpert Apollo Sport |
7.24 min |
1.07,2 min |
3. |
Porsche 911 GT2 RS |
7.24 min |
1.08,4 min |
4. |
Lamborghini Aventador LP 700-4 |
7.25 min |
1.08,6 min |
5. |
McLaren MP4-12C |
7.28 min |
1.08,7 min |
6. |
Porsche 911 GT3 RS 4.0 |
7.30 min |
1.09,5 min |
7. |
Audi R8 5.2 FSI Quattro Plus |
7.32 min |
1.09,4 min |
8. |
Porsche 911 GT3 |
7.32 min |
1.09,6 min |
9. |
Porsche Carrera GT |
7.32 min |
1.08,6 min |
10. |
Pagani Zonda F |
7.33 min |
1.10,8 min |
Porsche 918 Spyder nu este cel mai rapid model pe bucla de nord a circuitului de la Nurburgring și în clasamentul oficial, modelul german, creditat cu 6 minute și 57 secunde, fiind devansat anul acesta de Lamborghini Huracan Performante, cu 6 minute si 52 secunde.
Un V8 aspirat pe benzină, montat central, este asistat de două motoare electrice, ansamblul hibrid fiind gestionat de o transmisie PDK cu șapte trepte. Datele de uzină indică o putere totală combinată de 887 CP și o accelerație de la 0 la 100 km/h estimată la doar 2,8 s. Viteza maximă nu este limitată, 918 Spyder putând depăși lejer pragul de 345 km/h, în condițiile unui consum mediu aproape neverosimil de 3 l/100 km și ale unor emisii de 70 g CO2/km.
Porsche 918 Spyder |
Preț inițial (Germania) |
839.426 € |
Lungime x lățime x înălțime |
4645 x 1940 x 1167 mm |
Portbagaj |
110 L |
Cilindree / Motor |
4593 cm³ / V8 |
Putere max. (Cuplu max.) |
447 kW / 608 CP (540 Nm) |
Viteză maximă |
345 km/h |
Accelerație 0-100 km/h |
2,60 s |
Cu o cilindree de 4,6 litri, V8-ul termic dezvoltă 608 CP, putere transmisă exclusiv roților din spate, puse în mișcare în tandem cu un motor electric de 156 CP. În funcție de necesități, cele două motoare pot funcționa și independent. Un alt propulsor electric de 130 CP, amplasat pe puntea față, devine activ la viteze reduse și medii, pentru a asigura un plus de vivacitate în cazul accelerațiilor puternice.
Bineînțeles, 918 oferă și un mod de rulare exclusiv electric. Nu fără restricții în ceea ce privește performanțele, însă. Viteza maximă este limitată la 150 km/h, iar sprintul până la 100 km/h va crește la 7 secunde. Autonomia maximă este de 31 kilometri.
LOCUL 2: 7,24,00 minute
Gumpert Apollo Sport |
Preț inițial (Germania)
|
477.023 € |
Lungime x lățime x înălțime |
4460 x 1998 x 1105 mm |
Cilindree / Motor |
4172 cm³ / V8 |
Putere max. (Cuplu max.) |
515 kW / 700 CP (870 Nm) |
Viteză maximă |
330 km/h |
Accelerație 0-100 km/h |
3,00 s |
LOCUL 3: 7,24,00 minute
Porsche 911 GT2 RS |
Preț inițial (Germania) |
237.578 € |
Lungime x lățime x înălțime |
4469 x 1852 x 1285 mm |
Portbagaj |
105 L |
Cilindree / Motor |
3600 cm³ / B6 |
Putere max. (Cuplu max.) |
400 kW / 544 CP (798 Nm) |
Viteză maximă |
330 km/h |
Accelerație 0-100 km/h |
3,50 s |
LOCUL 4: 7,25,00 minute
Lamborghini Aventador LP 700-4 |
Preț inițial (Germania)
|
321.300 € |
Lungime x lățime x înălțime |
4780 x 2030 x 1136 mm |
Portbagaj |
150 L |
Cilindree / Motor |
6498 cm³ / V12 |
Putere max. (Cuplu max.) |
515 kW / 700 CP (690 Nm) |
Viteză maximă |
350 km/h |
Accelerație 0-100 km/h |
2,90 s |
LOCUL 5: 7,28,00 minute
McLaren MP4-12C |
Preț inițial (Germania) |
208.700 € |
Lungime x lățime x înălțime |
4509 x 1908 x 1199 mm |
Portbagaj |
144 L |
Cilindree / Motor |
3799 cm³ / V8 |
Putere max. (Cuplu max.) |
460 kW / 625 CP (600 Nm) |
Viteză maximă |
333 km/h |
Accelerație 0-100 km/h |
3,10 s |
LOCUL 6: 7,30,00 minute
Porsche 911 GT3 RS 4.0 |
Preț inițial (Germania) |
178.596 € |
Lungime x lățime x înălțime |
4460 x 1852 x 1280 mm |
Portbagaj |
175 – 310 L |
Cilindree / Motor |
4000 cm³ / B6 |
Putere max. (Cuplu max.) |
368 kW / 500 CP (460 Nm) |
Viteză maximă |
310 km/h |
Accelerație 0-100 km/h |
3,90 s |
LOCUL 7: 7,32,00 minute
Audi R8 5.2 FSI Quattro Plus |
Preț inițial (Germania) |
190.000 € |
Lungime x lățime x înălțime |
4426 x 1940 x 1240 mm |
Portbagaj |
112 L |
Cilindree / Motor |
5204 cm³ / V10 |
Putere max. (Cuplu max.) |
449 kW / 610 CP (560 Nm) |
Viteză maximă |
330 km/h |
Accelerație 0-100 km/h |
3,20 s |
LOCUL 8: 7,32,20 minute
Porsche 911 GT3 |
Preț inițial (Germania) |
137.303 € |
Lungime x lățime x înălțime |
4545 x 1852 x 1269 mm |
Portbagaj |
125 L |
Cilindree / Motor |
3799 cm³ / B6 |
Putere max. (Cuplu max.) |
350 kW / 475 CP (440 Nm) |
Viteză maximă |
315 km/h |
Accelerație 0-100 km/h |
3,50 s |
LOCUL 9: 7,32,40 minute
Porsche Carrera GT |
Preț inițial (Germania) |
452.690 € |
Lungime x lățime x înălțime |
4613 x 1921 x 1166 mm |
Portbagaj |
76 L |
Cilindree / Motor |
5733 cm³ / V10 |
Putere max. (Cuplu max.) |
450 kW / 612 CP (590 Nm) |
Viteză maximă |
330 km/h |
Accelerație 0-100 km/h |
3,90 s |
LOCUL 10: 7,33,00 minute
Pagani Zonda F |
Preț inițial (Germania)
|
631.040 € |
Lungime x lățime x înălțime |
4435 x 2055 x 1141 mm |
Cilindree / Motor |
7291 cm³ / V12 |
Putere max. (Cuplu max.) |
443 kW / 602 PS (760 Nm) |
Viteză maximă |
321 km/h |
Sursa: Sportauto.de