Aproape 40.000 de mașini din import sunt înmatriculate lunar la noi în țară și se înregistrează, în același interval, peste 50.000 de reînmatriculări. Dar ce mașini caută românii? Autovit a făcut clasamentul celor mai populare mărci și modele.
Cele mai căutate brand-uri rămân cele germane, cu Volkswagen fiind cap de afiș. Peste 55 de milioane de afișări au intrat în contul producătorului auto de la Wolfsburg. VW este urmat de BMW și de Audi.
Românii cumpără preferențial prin intermediul dealer-ilor autorizați. Astfel, 70% dintre autovehiculele comercializate prin intermediul Autovit au fost vândute cu ajutorul acestora, doar 30% fiind vândute de persoane fizice.
Cel mai popular model în topul căutărilor este Volkswagen Passat, care își va primi în curând o nouă generație. Passat este urmat de Audi A4 și de BMW Seria 3.
Autovit notează că brand-urile care vând cel mai rapid sunt cele de volum. Astfel Dacia, Volkswagen și Opel sunt mărcile care stau cel mai puțin în anunțuri. În medie, timpul de vânzare pentru modelele Dacia este de numai 17 zile, iar pentru Volkswagen și Opel de 19 zile. Urmează în clasament modelele BMW, Audi, Skoda și Renault, care stau pe site în medie 20 de zile.
Trendurile din țara noastră le urmează pe cele ale pieței europene. Astfel, SUV-urile și-au adjudecat o cotă de piață de 30% pe bătrânul continent. Și la noi, un SUV este cel mai vândut model online: Dacia Duster.
Mașinile cu propulsie diesel pierd teren. Statistica Autovit arată că în 2018, cota de piață a diesel-ului a scăzut de la 46 la 36%. Anul care trece a fost cel mai bun pentru mașinile electrice, fiind înmatriculate peste 500 de vehicule cu emisii zero.