Test drive Mercedes-Benz SLK – Top down

Pentru mine vara a început din momentul în care am descoperit butonul care decapota Mercedes-Benz SLK. După două ore și 250 de km am descoperit de ce nu e bine să te joci cu tracțiunea spate pe nisipul afânat din Mamaia.

Am obiceiul să nu accept decât sfaturile care îmi convin, motiv pentru care am intrat cu mașina pe plajă deși am înțeles că amenda mă poate ușura de un miliard de lei. Presupun că era vorba de lei vechi.

Puteam să o parchez pe dig, să las marea în fundal și să mă întorc la București, dar ar fi fost păcat. Pneurile SLK-ului cereau prima confruntare directă cu nisipul mării. Recunosc că vremea nu era cea mai potrivită și că Adrian m-a avertizat că e cazul să îmi iau ceva avânt, dar acum e prea tarziu pentru regrete.

Nu îmi voi asuma creditul pentru manevrele efectuate din momentul în care mi-am dat seama că roțile spate săpau o groapă considerabilă sub mașină, pentru că Adrian a salvat momentul.

Prima generație SLK, pentru că e bine să începem cu începutul, a fost mașina care a lansat trendul coupe-cabrio, acoperișul de pânză era înlocuit cu unul metalic, și erai ori coupe ori cabrio, după cum îți permitea vremea. Din păcate testosteronul în exces nu îți permitea să îți cumperi o asemenea mașină, era prea rotundă, prea feminină pentru un roadster.

Te așteptai să fie condusă de o femeie și în 90% din cazuri cam asta era și situația. Restul de 10% veneau la pachet cu câteva secunde stânjenitoare. Situația s-a schimbat.

Noua generație a roadster-ului Mercedes a vrut să se elibereze de stigmatul de mașină pentru Barbie și dacă vei acorda câteva secunde pozelor de mai sus probabil că nu mai are rost să continui cu explicațiile. Agresivitatea pe care o căutai, fie că vrei sau nu să recunoști, a fost distribuită uniform pe întreaga caroserie având drept punct central noua parte frontală inspirată din F1.

Puțin SLR pentru micuțul SLK, nu ai cum să nu apreciezi asta. Pentru modelul din imagini Mercedes a „trișat“ puțin aplicând pachetul AMG de exterior compus din spoilere redesenate, praguri și un eleron discret, opțiune care merită fiecare euro.

Ca orice roadster care se respectă, SLK-ul are un interior capabil să reziste intemperiilor, iar asta nu înseamnă că s-a făcut rabat la calitate ci doar că textura materialelor nu este la fel de plăcută ca cea din majoritatea modelelor cu stea în frunte.

În modul coupe insonorizarea îți permite să porți o conversație normală cu pasagerul din dreapta chiar și la viteze de croazieră, iar hardtop-ul nu vibrează în nici un fel. Muzică din tobe. Din principiu, un Mercedes de fabrică nu va porni niciodată alarme, trebuie să umbli un pic pe la evacuare pentru un sonorizare de efect.

2

Poți să uiți de regula asta în cazul lui SLK 350. Cineva s-a jucat cu sound-ul evacuării deoarece un C350, spre exemplu, pare mut pe lângă evacuările duble ale SLK-ului. În era supraalimentării configurația tehnică a SLK-ului este destul de clasică, șase cilindri dispuși în V, capacitate cilindrică 3.5 l și 305 CP. Pentru că vorbim de un propulsor atmosferic trebuie să aștepți până la 4.900 rpm pentru a accesa cuplul maxim, dar credeți-mă, merită așteptarea. Până la linia roșie V6 se dezlănțuie cu o relaxare ce pune în umbră orice propulsor supraalimentat, suta fiind atinsă în doar 5.4 secunde. Îndreaptă-l către primul viraj și încearcă să nu te mai uiți la vitezometru, distribuția aproape perfectă a maselor va avea grijă să ieși la fel de ușor cum ai intrat. În condiții normale nu vei ajunge la limita aderenței, și dacă acest lucru se va întâmpla poziționarea scaunului foarte aproape de puntea spate îți dă ocazia să corectezi traiectoria imediat ce are loc alunecarea. Recomand folosirea padelelor de pe volan sau a modului Sport al cutiei automate de fiecare dată când ai chef de ceva spectaculos. Există și un mod normal, care schimbă jos treptele și astfel contribuie la salvarea calotelor glaciare, dar este enervant de lent. Suspensia este fermă, așa cum era de așteptat, dar nu îți va limita posibilitățile de a aborda și drumurile ceva mai proaste. Doream să folosesc cuvântul compromis, dar nu e cazul, dacă vrei ceva confortabil SL-ul e alegerea corectă. Ai putea să te plângi de preț sau de lipsa de bun simț a șoferilor care aruncă țigări pe geamul mașinii, pentru că în rest, SLK-ul nu poate fi contestat.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top