Top vehicule electrice cu cea mai mare autonomie reală. Un top bazat pe măsurătorile colegilor noștri de la Quattroruote care au măsurat valorile de autonomie în oraș, pe drum național și pe autostradă iar la final au făcut și o medie. Prezentăm de asemenea și diferența față de media omologată WLTP.
Foto: AutoExpert; constructori
Autonomia este cuiul lui Pepelea pentru mașinile electrice, anxietatea de autonomie fiind principalul motiv pentru care mulți potențiali clienți evită să achiziționeze o mașină electrică.
Ca și la mașinile cu propulsie convențională, cifrele oficiale de consum după noul ciclu WLTP chiar dacă sunt mai realiste nu reflectă exact situația din viața reală. Vă prezentăm în cele ce urmează autonomiile reale în oraș, pe drum național, pe autostradă și autonomia medie la modelele care au cea mai mare autonomie.
Autonomia medie a fost determinată în urma unui parcurs 37% în oraș, 39% pe drumuri naționale și 24% pe autostradă.
Kia a alocat o platformă special dedicată propulsiilor alternative pe care a construit împreună cu Hyundai modelele Kia Niro și Hyundai Ioniq disponibile fiecare cu propulsie hibridă, Plug-In Hibrid și full electrică.
Bateria de 64 kWh se poate încărca la stații de curent continuu DC cu până la 100 kW sau la stații de curent AC cu până la 7,4 kW.
Citește prezentarea noii Kia e-Niro
În versiunea Long range, Kia e-Niro a atins o autonomie senzațională în oraș, de 552 km. Și această valoare este cu atât mai remarcabilă cu cât e-Niro nu costă o avere. Versiunea de top cu bateria de 64 kWh și mootrul mai puternic, de 204 CP, începe de la 45.172 euro (EV Vision) iar EV Future costă de la 45.494 euro.
Autonomie oraș 552 km
Autonomie drum național 431 km
Autonomie autostradă 292 km
Autonomie medie 403 km
Media omologată este de 455 km.
Diferența față de media omologată 52 km
Problemele tehnice cu care se confruntă Registrul Auto Român (RAR) continuă, însă instituția a anunțat reluarea activități la stațiile ITP.…
Gigantul chinez al vehiculelor electrice BYD a anunțat că va lansa o nouă generație de baterii „blade” în 2025. ……
Northvolt, producătorul suedez de celule de baterii pentru vehicule electrice, a anunțat că și-a înaintat cererea de intrare în faliment…
Raportul ACAROM cu privire la producția de mașini a României arată că, în perioada ianuarie - octombrie 2024 au fost…
Registrul Auto Român (RAR) a oprit ieri activitatea la toate sediile sale din țară din cauza unui „incident tehnic”. Și…
Nu este un secret faptul că noua eră Dacia, sub umbrela Renault, a pornit cu ideea de a oferi “țărilor…
Acest site utilizeaza cookies.
Leave a Comment