Teste auto

Top vehicule electrice cu cea mai mare autonomie reală: cu cât mint producătorii

Top vehicule electrice cu cea mai mare autonomie reală. Un top bazat pe măsurătorile colegilor noștri de la Quattroruote care au măsurat valorile de autonomie în oraș, pe drum național și pe autostradă iar la final au făcut și o medie. Prezentăm de asemenea și diferența față de media omologată WLTP. 

Foto: AutoExpert; constructori

Autonomia este cuiul lui Pepelea pentru mașinile electrice, anxietatea de autonomie fiind principalul motiv pentru care mulți potențiali clienți evită să achiziționeze o mașină electrică.

Ca și la mașinile cu propulsie convențională, cifrele oficiale de consum după noul ciclu WLTP chiar dacă sunt mai realiste nu reflectă exact situația din viața reală. Vă prezentăm în cele ce urmează autonomiile reale în oraș, pe drum național, pe autostradă și autonomia medie la modelele care au cea mai mare autonomie.

Autonomia medie a fost determinată în urma unui parcurs 37% în oraș, 39% pe drumuri naționale și 24% pe autostradă.

1. Kia e-Niro Long Range 64 kWh (45.172 euro) – autonomie reală 403 km

Kia a alocat o platformă special dedicată propulsiilor alternative pe care a construit împreună cu Hyundai modelele Kia Niro și Hyundai Ioniq disponibile fiecare cu propulsie hibridă, Plug-In Hibrid și full electrică.

Configurator Kia e-Niro 

Bateria de 64 kWh se poate încărca la stații de curent continuu DC cu până la 100 kW sau la stații de curent AC cu până la 7,4 kW.

Citește prezentarea noii Kia e-Niro 

În versiunea Long range, Kia e-Niro a atins o autonomie senzațională în oraș, de 552 km. Și această valoare este cu atât mai remarcabilă cu cât e-Niro nu costă o avere. Versiunea de top cu bateria de 64 kWh și mootrul mai puternic, de 204 CP, începe de la 45.172 euro (EV Vision) iar EV Future costă de la 45.494 euro.

Autonomie oraș  552 km 
Autonomie drum național 431 km 
Autonomie autostradă 292 km 
Autonomie medie 403 km 

Media omologată este de 455 km.
Diferența față de media omologată 52 km

Pagină: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Razvan Magureanu

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

RAR anunță că stațiile ITP sunt funcționale, dar nu pot elibera documente

Problemele tehnice cu care se confruntă Registrul Auto Român (RAR) continuă, însă instituția a anunțat reluarea activități la stațiile ITP.…

16 ore în urmă

BYD îmbunătățește performanțele bateriilor „blade”

Gigantul chinez al vehiculelor electrice BYD a anunțat că va lansa o nouă generație de baterii „blade” în 2025. ……

o zi în urmă

Producătorul de baterii Northvolt a cerut intrarea în faliment

Northvolt, producătorul suedez de celule de baterii pentru vehicule electrice, a anunțat că și-a înaintat cererea de intrare în faliment…

o zi în urmă

ACAROM: Producția de mașini a urcat la 466.838 de vehicule

Raportul ACAROM cu privire la producția de mașini a României arată că, în perioada ianuarie - octombrie 2024 au fost…

5 zile în urmă

Activitate oprită la RAR din cauza unui „incindent tehnic neprevăzut”

Registrul Auto Român (RAR) a oprit ieri activitatea la toate sediile sale din țară din cauza unui „incident tehnic”. Și…

5 zile în urmă

Dacia Duster: De la low cost în marea finală

Nu este un secret faptul că noua eră Dacia, sub umbrela Renault, a pornit cu ideea de a oferi “țărilor…

5 zile în urmă