Este Mercedes-Benz cel mai valoros brand auto, devansând Toyota, dar niponii își adjudecă primul loc în clasamentul celor mai fideli clienți. Conform Edmunds Trade-In Loyalty Report (Raportul Anual de Loialitate a Clienților 2018), care a analizat peste 13,9 milioane de tranzacții auto din 2007 până în 2017, Toyota are cei mai fideli clienți.
FOTO: Bogdan PARASCHIV
Cu un procent de 63% de clienți reveniți pentru un trade-in, Toyota este urmată de Subaru (61%) și Honda (60%), iar Top 5 este completat de RAM (54%) și de Chevrolet (54%). La polul opus se află Chrysler (16%), Smart (19%) și Dodge (19%), dar în aceeași zonă a clasamentului se află și Fiat, și Mitsubishi.
În ultimul deceniu, Subaru și Mazda (44%) au cunoscut modificări majore în ceea ce privește păstrarea clienților. SUV-ul CX-5 a avut cel mai mare număr de clienți care au revenit la model în 2017.
În segmentul premium, Lexus (51%), Audi (47%) și Land Rover (40*%) se află în topul preferințelor clienților care vor să cumpere o mașină de la același producător. Imediat în apropierea podiumului, regăsim trei granzi germani: Mercedes (39%), Porsche (38%) și BMW (36%). În zona inferioară a clasamentului primelor 12 brand-uri auto se află Infiniti (22%), Jaguar (24%) și Volvo (26%), arată studiul Edmunds.
Slăbiciunea clienților pentru modele crossover nu a fost trecută cu vederea de analiza Edmunds, acestea reușind în premieră să detroneze pick-up-urile în topul loialității.