Toyota a prezentat noua generație a coupe-ului GR 86, acesta fiind succesorul modelului GT86.
Toyota nu renunță la modelele gândite după o rețetă clasică, în ciuda electrificării accentuate a întregii game. Din această toamnă, modelul coupe GT86 primește un succesor numit GR 86. Ca și până acum, modelul a fost dezvoltat în colaborare cu Subaru, unde este vândut sub denumirea BRZ.
Toyota GR 86
Noul Subaru BRZ nu va fi, însă, comercializat în Europa. Astfel, Toyota rămâne singura șansă pentru clienții europeni de a avea acces la acest model coupe. Daca prima generație a modelului coupe a folosit un motor boxer cu patru cilindri de 2.0 litri, noua generație adoptă un motor de 2.4 litri tot cu cilindri orizontal opuși. Puterea a crescut de la 200 la 235 CP dezvoltată la 7.000 rpm. Cuplul maxim al motorului este de 250 Nm.
Performanțele noului model au fost îmbunătățite, accelerația de la 0 la 100 km/oră efectuându-se în 6,3 secunde.
Constructorul anunță că Toyota GR 86 are o rigiditate torsională cu 50% mai mare decât GT 86. Modelul original GT 86, lansat în 2012, s-a vândut în aproximativ 200.000 de exemplare.
La interior, Toyota a mizat pe in stil sportiv clasic, dar planșa de bord este acum digitală, iar consola centrală este dominată de un display tactil de 8 inch.
Noul model Toyota GR 86 va fi lansat inițial pe piața din Japonia în această toamnă, urmând ca ulterior să fie oferit și pe restul piețelor.
Test drive Toyota GT86
Via Toyota