Noua Toyota GR Yaris și-a făcut debutul la Salonul auto de la Tokyo, beneficiind de îmbunătățiri tehnice, de design și constructive care promit o experiență și mai incitantă a conducerii.
GR Yaris a fost întâmpinat cu atâtea laude și entuziasm, încât Toyota ar fi putut considera că și-a făcut treaba. Avea o mașină care lua cu asalt vârful segmentului hot hatch, o mașină pursânge născută pentru raliuri, care își lăsa în urma toată concurența. Dar acesta a fost doar începutul poveștii. În cei 3 ani de când prima mașină a ieșit de pe linia de producție s-au făcut eforturi intense pentru a o face și mai bună: mai puternică, mai receptivă, mai atrăgătoare și mai plăcută de condus.
Cutie de viteze automată
O Toyota GR Yaris actualizată era de așteptat, iar hot hatch-ul tocmai a fost prezentat în premieră la Salonul de la Tokyo, aducând cu el o cutie automată și o serie de modificări exterioare și interioare care nu erau chiar previzibile.
Marea noutate este, bineînțeles, transmisia. La fel cum a făcut Hyundai cu i30 N, inițial GR Yaris a fost lansat exclusiv cu o cutie manuală cu șase trepte, iar acum a fost adăugată una automată cu opt trepte, opțională. Fără îndoială, acest lucru va spori atractivitatea mașinii și, probabil, va contribui la creșterea vânzărilor. Spre deosebire de Hyundai însă, Toyota nu a optat pentru un sistem cu două ambreiaje, în schimb dezvoltând o cutie cu un singur ambreiaj, pe care o numește Direct Automatic Transmission.
Exemplarele comandate cu transmisie automată sunt echipate cu un radiator dedicat, iar în spatele volanului există o pereche de padele din plastic, pentru schimbarea treptelor de viteză. Deși cutia automată adaugă 18 kg masei lui GR Yaris, aceasta ar trebui să contribuie la obținerea unui demaraj mai rapid. Dacă va fi sau nu la fel de plăcută la condus precum cea manuală cu șase trepte rămâne de văzut.
Motor revizuit
Toyota a dezvăluit că a făcut o serie de modificări și la motorul turbo de 1,6 litri, cu trei cilindri al lui GR Yaris. Producătorul a mărit presiunea de injecție directă, a montat pistoane noi, ușoare, și a instalat un alt senzor de presiune a aerului de admisie. Modelul japonez produce acum 224 kW (300 CP) la 6500 rpm și un cuplu de 400 Nm între 3250 și 4600 rpm, creșteri semnificative față de cei 200 kW (268 CP) și 370 Nm ai modelului original.
Design împrospătat
De asemenea, designerii de la Toyota s-au distrat puțin cu modificarea aspectului lui GR Yaris. Modificările încep de la partea frontală, unde există o nouă bară de protecție cu prize de aer distinctive, în timp ce în spate au apărut alte stopuri cu leduri, care încorporează o bară luminoasă, la fel ca aproape orice altă mașină nouă de pe piață.
La interior, GR Yaris nu prea avea nevoie de o împrospătare, dar Toyota a făcut-o totuși. Cea mai evidentă schimbare este noua planșă de bord gândită pentru a-i face viața mai ușoară șoferului, care găzduiește același instrumentar de bord digital de 12,3 inchi ca și la GR Corolla. De asemenea, afișajul infotainmentului a fost repoziționat și înclinat cu 15 grade spre șofer. Toyota spune că acest design a fost inspirat de al mașinii de raliu și, drept urmare, lumina de avarie și comutatorul start/stop au fost mutate astfel încât să poată fi atinse în timp ce șoferul poartă un ham de siguranță. De asemenea, scaunul acestuia a fost plasat cu 25 mm mai jos decât înainte.