Modelele GR (Gazoo Racing) de la Toyota nu vor fi electrificate, până în 2030. Versiunile sport ale gamei vor funcționa doar pe benzină.
Cel mai mare producător auto din lume, Toyota, este recunoscut în special pentru sistemele sale de propulsie hibride. Astfel, Prius este cel mai celebru model hibrid din istoria automobilului. Împlinește în acest an un sfert de secol de la lansare. Pe lângă sistemul full-hybrid, Toyota s-a axat și pe dezvoltarea celor cu pilă de hidrogen. Și în acest caz, deține în gamă unul dintre cele mai celebre modele, Mirai. Îl perfecționează continuu de 8 ani.
Ei bine, cu tot acest know-how în domeniul electrificării, producătorul japonez refuză să introducă motoare electrice pe gama sa de performanță, GR. Iar electrificarea nu este în plan, cel puțin până în 2030.
Șeful departamentului de vânzări și marketing al Toyota Australia, Sean Hanley, a acordat unu interviu publicației Drive. În cadrul acestuia, a spus că vehiculele electrice GR electrificate nu sunt în plan.
“Până în 2030, fiecare Toyota din gama noastră, în afară de mașinile de performanță GR, va avea o formă de electrificare”, a spus executivul. Aceasta include “vehicule hibrid-electrice, vehicule electrice cu pile de combustie și vehicule electrice și hibride plug-in”.
GR pe benzină
Deci vom avea GR-uri pe benzină timp de încă cel puțin 7 ani de-aici încolo. Iar asta nu e de mirare, mai ales că este cunoscută înverșunarea cu care Toyota se opune trecerii în masă la propulsia electrică. De asemenea, nivelul redus al emisiilor modelelor din gama Toyota îi permite producătorului să atingă ținta de emisii pentru întreaga producție fără a electrifica și versiunile de performanță.