Test drive Toyota GT86 2.0/197 CP

Toyota GT86 2.0

Dacă Celica nu a reușit să se ridice la nivelul suratei Supra, iar MR2 părea mai degrabă o glumă Toyota, noul GT86 este revoluționar! Mai ales în ceea ce privește plăcerea pură a condusului.

  • Comportament dinamic de exceptie
  • echipare standard foarte generoasa
  • combinatie sasiu-propulsie ideala pentru drift
  • Calitate modesta a interiorului
  • scaunele spate mai mult de decor

GT86; 7,6 secunde până la 100 km/h; 197 CP; propulsie; 1.235 kg; 7.400 rot/min… astea-s cifrele seci, pentru cei care se rezumă la a se orienta după date tehnice pentru a-și forma părerea despre un automobil. Ei se pot opri aici, cu, cel mai probabil, sprâncenele ridicate a nemulțumire. Pentru noi, ceilalți, e vorba de altă poveste; care începe acum. E povestea unei mașini în care Toyota a investit pasiune. Da, da, Toyota, producătorul acela care ridicase eficiența la rang de artă, chiar cu riscul de a omite latura pasională.

GT86 se bucură de un aspect foarte atrăgător, cu linii armonioase, ce respectă silueta unui coupe veritabil. Este cu siguranță cea mai frumoasă Toyota desenată de mult timp încoace, fiind totodată unul dintre cele mai pline de personalitate modele ale producătorului. Nu același lucru s-ar putea spune și despre aspectul interior, puțin prea cuminte raportat la cel exterior. Cum detaliile fac deliciul afară, tot ele dezamăgesc puțin la interior, unde ceasul electronic, de exemplu, pare grefat de pe Corolla AE86 (sursa principală de inspirație pentru GT86). Nici materialele nu sunt la nivelul anului 2012, în ciuda calității foarte bune a fabricației și a îmbinărilor. Bifăm cu plus scaunele sport, cu suport lateral suficient pentru nărăvașul nipon. Cele din spate sunt fie spațiu suplimentar pentru excesul de bagaje ce nu încape în portbagajul de 245 litri, fie motiv s-o poți numi mașină de familie până cei (maxim) doi copii termină primele două, trei, clase primare.

Un personaj de anime contemporan își îndemna sora cu lacune intelectuale evidente să evite apăsarea unui buton. Ei, eu vă îndemn să-l apăsați! Butonul de pornire al lui GT 86 mai precis, plasat în cea mai inspirată (ca design) zonă a consolei centrale. Apăsați-l fără ezitare pentru a da frâu liber celor 197 de armăsari de sub capotă! Nu pare impresionant, nu? Mai ales în zilele noastre în care mai toți producătorii, chiar cei cu un istoric sportiv inexistent, aruncă cu sutele de cai putere pe modele prea puțin pretabile la senzații dinamice remarcabile. Ei bine, Toyota, cu marele aport al celor de la Subaru, împreună cu care au conceput, proiectat și construit modelul GT86 (sau BRZ, cum este cunoscut geamănul din curtea mărcii cu steluțe), a reușit să dea naștere unei rețete excelente.

Apelezi la un motor cu arhitectură în V, dar nu orice V; unul la 180 de grade, boxer cum este el cunoscut. Ai din start avantajul unei creșteri rapide în ture atunci când ai nevoie, și, mai mult, cel al unui centru de greutate foarte coborât. Montezi un sistem de injecție directă și sistemul inteligent de distribuție variabilă Toyota. Asiguri tracțiunea pe puntea din spate, pe care o echipezi cu anvelope comune de doar 225 mm lățime a benzii de rulare. Cu scaunele montate într-o poziție foarte joasă obții un centru de greutate situat la doar 460 mm față de sol.

Parcă-ți place cum sună și dai să apeși butonul. Bine faci! Apasă cu încredere și pedala de accelerație, cât să te joci mereu în jur de 5 – 6.000 rot/min. Se poate și mai mult pentru că pe „roșu“ intri abia după 7.400 de ture. Trage cu răspundere de volanul bine dimensionat, ce-ți oferă un răspuns excelent al sistemului de direcție calibrat exemplar. Simți că totul „curge“ atât de natural, acompaniat de un sunet grav al evacuării. Stabilitatea este excelentă, ruliul fiind foarte greu sesizabil. În oraș GT86 se dovedește surprinzător de confortabil. Păi cum vine asta? Amintiți-vă povestea cu centrul de greutate. Poziționarea joasă a permis o setare ponderată a suspensiei, care să mulțumească pasagerii indiferent de regimul de utilizare.

Dacă ce-am povestit până acum e frumos, dar nu suficient, decuplează electronica. E atât de simplu! Caută butoanele de lângă selectorul cutiei de viteze și ai să vezi că poți zburda glisând controlat chiar și cu 197 CP. Uite de aia erau anvelopele mai înguste și greutatea redusă de parcă tocmai a ieșit din cură de slăbire. Iar selectorul cutiei are o cursă pe cât de scurtă, pe atât de precisă. Ei bine, asta înseamnă sportivitate pură! Chiar și atunci când îți trebuie 7,6 secunde să ajungi la 100 km/h. Contează și cum o faci, de aia consider că Toyota-Subaru au reușit, cu stil. E ca și cum au recalibrat sistemul metric internațional, pentru a obține cele mai rapide 7,6 secunde din istorie…

Date tehnice: Toyota
GT86
Sasiu si caroserie
Motorizare 2.0i
Nr. usi/locuri 2/4
Masa proprie/totala [kg] 1235/
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4240/1775/1425
Ampatament
Volum portbagaj [l] 245 ()
Motor si transmisie
Tip motor 2.0i
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1998
Sistem alimentare injectie directa
Putere max. [kW(CP)/rpm] 145(197)/7000
Cuplu max. [Nm/rpm] 205/6400
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 230
0-100 km/h [s] 7.6
Consum urban/extra/mixt 9/5.7/6.9
Emisii CO2 [g/km] 159

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top