Toyota plănuiește o creștere majoră a producției în China până în 2030

Toyota Corolla AutoExpert.ro

Toyota a dezvăluit planuri de a-și crește producția anuală de vehicule în China la cel puțin 2,5 milioane de unități până în 2030, cu potențialul de a crește până la 3 milioane. Această strategie semnalează o schimbare semnificativă pentru producătorul de automobile, deoarece lucrează pentru a-și consolida poziția pe cea mai mare piață auto din lume, unde s-a confruntat cu o concurență în creștere din partea companiilor locale precum BYD.

 

Acest obiectiv reprezintă o creștere substanțială față de cele 1,75 milioane de vehicule produse de Toyota în China anul trecut și o creștere de 63% față de cele 1,84 milioane de unități pe care le-a fabricat în 2022. Deși Toyota nu și-a stabilit un obiectiv oficial pentru pragul de 3 milioane, creșterea subliniază angajamentul companiei de a recâștiga cota de piață pierdută de producătorii autohtoni de vehicule electrice.

Toyota a început deja să-și informeze furnizorii cu privire la extinderea producției, semnalând angajamentul său continuu față de piața chineză și urmărind să-și securizeze lanțul de aprovizionare. Ca răspuns la întrebări, Toyota a subliniat că explorează în mod continuu noi inițiative pentru a rămâne competitivă în China, remarcându-și concentrarea pe producerea de „mașini din ce în ce mai bune”, adaptate pentru piața locală.

Un aspect cheie al planului implică integrarea mai strânsă a operațiunilor de vânzări și producție ale Toyota prin cele două asociații mixte din China, cu scopul de a îmbunătăți eficiența. De asemenea, compania intenționează să transfere mai multă responsabilitate pentru dezvoltarea produselor personalului său din China, care are o mai bună înțelegere a preferințelor consumatorilor locali, în special în domeniile vehiculelor electrificate și conectate.

Accentul sporit al Toyota asupra expertizei locale vine ca răspuns la concurența acerbă din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice, care au câștigat mult teren oferind vehicule electrice performante la prețuri accesibile. Anul trecut, modelele locale ale Toyota, cum ar fi cele produse împreună cu FAW și GAC, au fost depășite de mașini dezvoltate independent de acești parteneri, cum ar fi Hongqi de la FAW și Aion EV de la GAC.

Ca răspuns, Toyota intenționează să consolideze producția anumitor modele în cadrul uzinelor sale mixte, asigurând o mai bună integrare a cunoștințelor partenerilor locali în vehiculele sale. Scopul este de a produce „vehicule înfrățite” mai eficient, prin centralizarea producției într-o societate comună, în timp ce modelele sunt disponibile în ambele rețele.

Această schimbare strategică reflectă tendințe mai ample din industria auto, mai mulți producători de automobile japonezi, inclusiv Mitsubishi, Honda și Nissan, reducând operațiunile sau părăsind China din cauza concurenței prețurilor reduse ale mărcilor locale. Între timp, concentrarea Toyota pe aprofundarea legăturilor cu partenerii săi chinezi semnalează hotărârea sa de a rămâne competitivă pe o piață în evoluție.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top