Toyota Prius Plug-in

Toyota Prius a știut întotdeauna cum să dribleze pompa de benzină, iar acum, grație particulei Plug-in, are un nou atu în lupta împotriva emisiilor.

Cum una dintre problemele principale ridicate de clienți a fost autonomia electrică destul de modestă a lui Prius (noi am reușit un maxim de 3 km în testul de acum un an) Toyota oferă o nouă versiune Plug-in la pachet cu un acumulator Li-ion și posibilitatea de încărcare directă la priză.

Tehnologia nu este una exagerat de complexă, fiind folosită la o scară similară de mai mulți dintre concurenții lui Prius, așa că fiabilitatea nu poate fi pusă sub semnul întrebării. Secretul stă în densitatea electrică superioară a acumulatorului Li-ion, în comparație cu cel bazat pe nichel-metal folosit în continuare de restul gamei Prius. Grație acestei particularității a tehnologiei Li-ion Prius Plug-in oferă o autonomie pur electrică anunțată de 15 km și un timp de încărcare de o oră și jumătate la o priză clasică de 220V.

2

Noul acumulator ocupă exact același spațiu ca cel vechi, sub planșa portbagajului, în timp ce sistemul de încărcare plus alte elemente auxiliare au adus un plus de greutate de 25 kg. Din exterior versiunea plug-in poate fi diferențiată prin câteva mici artificii de design: o bară cromată la nivelul calandrului, faruri cu interior închis la culoare, stopuri asemenea, un capac pentru încărcarea de la priză și un nou logo Hybrid Synergy Drive.

Toyota Prius a știut întotdeauna cum să dribleze pompa de benzină, iar acum, grație particulei Plug-in, are un nou atu în lupta împotriva emisiilor.

Autonomia electrică cu un plin de baterie depinde de o suită considerabilă de factori, dar eu nu v-aș recomanda să o luați în calcul pentru mai mult de 10 km pur electrici.

Dincolo de această valoare preia motorul pe benzină, dar o face discret și fără a genera un consum mare. Spre exemplu, în timpul testului am obținut un 4,5 l/urban și un 3,8 l extraurban, amândouă valori înregistrate fără o încărcare în prealabil a acumulatorului.

Această eficiență aproape fără rival a lui Prius derivă din modul în care sistemul hibrid reușește să se folosească la maxim de fiecare moment în care motorul pe benzină poate fi oprit și energia cinetică recuperată. Dacă insiști să urmărești modul în care el funcționează vei rămâne surprins de cât de des are loc trecerea de la benzină la electric și invers și mai ales de faptul că tu nu sesizezi aceste treceri.

3

Date tehnice – Toyota Prius Plug-in: Preț de bază: 43.900 euro cu TVA inclus; masă proprie/totală (kg): 1.420/1.805; L/l/h (mm): 4.460×1.745×1.490; volum portbagaj(l): 445 l; combustibil: benzină/ electric; cilindree (cmc): 1.798; putere max. (kW(CP)/rpm): 100(136)/4.000; cuplu max. (Nm): 207; cutie de viteze/trepte: CVT; viteza maximă (km/h): 180; sprint 0-100 km/h (s): 10,7; consum urban/extra/mixt: n.c/n.c/2,1 (l); normă poluare/emisii CO2: Euro 5/49 g/km

Concluzie:

Dacă ai o priză acasă și eventual una la muncă investiția în versiunea Plug-in are o oarecare justificare, altfel nu ai decât să îți păstrezi cei 12.200 de euro și să cumperi versiunea clasică. Până când România va beneficia de o minimă infrastructură de încărcare electrică, particula Plug-in va rămâne o opțiune exotică.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top