La nivel global, lupta pentru primul loc la vânzări se duce, de ceva vreme, între Toyota și Volkswagen, cu GM așteptând undeva în umbră orice pas greșit al vreunuia dintre cei doi.
Toyota, însă, a încheiat primul trimestru al anului în curs pe același loc pe care l-a încheiat pe precedentul, respectiv pe primul. În ciuda ofensivei Volkswagen, marca nemțească și-a văzut planurile date peste cap de ineficiența de pe piața americană.
Chiar dacă vânzările Toyota la nivel global au scăzut cu 2,5 procente pentru perioada ianuarie-martie 2015, în timp ce cifra pentru grupul Volkswagen aferentă aceleiași perioade a crescut, japonezii păstrează primul loc grație în mare măsură cererii ridicate de pe piața nord americană pentru modelele RAV4 și Lexus NX.
La finalul anului trecut, diferența dintre primul și al doilea loc a fost de doar 90.000 de unități, iar clasamentul rămâne strâns și după încheierea primului trimestru din 2015: 2,52 milioane de unități pentru Toyota și 2,49 milioane pentru Volkswagen, cu GM destul de aproape la 2,42 de milioane.
Toyota este lider mondial pentru al treilea an la rând și, judecând după cum a început în 2015 (și previziunile nu foarte roze pentru evoluția VW), există toate șansele să rămână așa și la sfârșitul anului.