RAV4 este mașina care a deschis balul modelelor crossover acum aproape un sfert de secol. Cu introducerea celei de-a cincea generații, la Salonul Auto de la New York, RAV4 revine la origini cu o abordare mai brută, transformându-se în cel mai îndrăzneț RAV4 de până acum.
Toyota RAV4 vine cu un look complet schimbat față de versiunea prezentată în 2013, iar imaginea sa restilizată nu este deloc departe de conceptul FT-AC prezentat la Los Angeles. RAV4 arată acum o fire îndrăzneață, cu linii drepte, faruri LED și proporții robuste.
RAV4 are la bază platforma Toyota New Global Architecture (TNGA), ca și cele mai recente Prius și C-HR. platforma asiguă un centru de greutate mai coborât și o optimizare a distribuției maselor, oferindu-i abilități dinamice superioare, stabilitate și incisivitate și datorită construcției mai rigide. SUV-ul are acum o gardă la sol mai mare și primește un ampatament mai lung (+30 mm), pentru un spațiu interior superior, desi mașina a crescut foarte puțin în lungime (4.600 mm) și în lățime (cu 10 mm până la 1.855 mm).
La interior, RAV4 primește un ecran Multi-Information de 7 inci, amplasat în partea superioară a consolei centrale, care redă sistemul multimedia Entune 3.0 cu integrare Apple CarPlay, Wif-Fi Connect și opțional, încărcare wireless pentru smartphone. La bord se regăsesc și câteva elemente cu aspect interesant, cum ar fi schimbătorul de viteze cu design special sau butoanele moderne ale climatizării. Versiunea care va ajunge pe piața americană va beneficia și de oglindă retrovizoare cu display digital.
RAV4 face un pas în față și la capitolul siguranță, pentru că vine cu sistemul implementat de niponi Toyota Safety Sense cu funcție de detectare a pietonilor și de frânare automată de urgență, Radar Cruise Control și avertizare la părăsirea benzii de circulație. Sistemul Road Sign Assist îi redă șoferului informațiile necesare grație camerelor și radarelor care recunosc semnele de circulație.
În momentul lansării, mașina va veni cu două versiuni de motorizare. Toyota a exclus propulsia diesel din gamă, așa că cei care comandă SUV-ul vor putea opta pentru un motor pe benzină de 2.0 litri cu 4 cilindri, cuplat cu o transmisie automată cu 8 trepte sau pentru un motor pe benzină de 2.5 litri, care lucrează în tandem cu unul electric, sistem trecut în contul versiunii hibride cu transmisie ECVT. În vârful gamei se va poziționa versiunea XSE Hybrid, în contul căreia japonezii trec peste 200 de cai putere. Tracțiunea integrală va fi opțională.