Toyota și Suzuki pun bazele unei noi alianțe în lumea auto. Cele două companii japoneze vor iniția mai multe proiecte comune, parafând un memorandum de „dezvoltare a unui parteneriat de afaceri”.
Parteneriatul dintre Toyota și Suzuki vizează inclusiv schimbul de componente, produse și tehnologii, dincolo de aspecte generaliste precum protecția mediului sau siguranță.
Principalul beneficiar al acordului este Suzuki, care primește acces la platformele și sistemele de propulsie Toyota, cele hibride și electrice fiind în prim plan. În schimb, Suzuki reprezintă pentru Toyota tichetul de acces pe piața din India, una dintre cele mai mari din lume.
Cele două companii nu au făcut nicio referire la un posibil schimb de acțiuni, însă o decizie în acest sens, catalogată drept o certitudine, este așteptată în viitorul apropiat.
Valoarea acțiunilor Suzuki și Toyota s-a apreciat pe bursele internaționale, imediat după confirmarea parteneriatului strategic dintre cele două mari firme auto japoneze.
Suzuki a mai avut tentative de a încheia alianțe cu producători mai mari, ultima dintre acestea, prin care VW ajunsese să dețină 19,9% din activele Suzuki, încheindu-se cu o separare violentă și demisia lui Osamu Suzuki (foto deschidere, dreapta, alături de Akio Toyota) din funcția de CEO, însă nu și din cea de președinte al companiei.