Cuvintele Toyota, tractiune integrala si Cruiser ma duc cu gandul la Land Cruiser. Acum, din aceasta alaturare poate rezulta si Urban Cruiser.
- Consum redus de carburant
- Foarte agila in mediul urban
- Scumpa
- Unele materiale de la interior nu se ridica la pretentiile Toyota
Înainte să conduc maşina îmi imaginam că este un off roader de oraş, ce te determină să mai urci din când în când o bordură chiar dacă ai suficiente locuri de parcare. Văzând atât din fotografii cât şi pe viu ce unghi de atac are, îmi închipuiam cum ar arăta „încălţat“ cu un set de pneuri M/T şi troliu. Ideea unei şedinţe foto pe una dintre străzile închise pentru reasfaltare părea interesantă şi potrivită pentru fratele mai mic al lui Land Cruiser. Recunosc, uneori am o imaginaţie prea bogată.
Lifestyle
Designul este cel care diferenţiază modelul de restul gamei, fiind asemănător cu cel al modelelor destinate pieţelor din SUA sau Japonia. Atrage destul de repede privile celorlalţi participanţi la trafic. Presupun că va fi bine primit de persoanele ce urmăresc evoluţia modei, gadget-urilor, fiind la curent cu ceea ce se „poartă“ şi cu noile descoperiri tehnologice ce ne fac viaţa mai uşoară.
Interiorul
este tipic Toyota, adică atent lucrat şi construit din materiale rezistente, dar plăcute la atingere. Unul dintre primele lucruri observate este poziţia înaltă la volan, asemănătoare cu cea dintr-un monovolum. Aceasta nu crează disconfort dacă petreceţi mult timp în spatele volanului. Pasagerii ce călătroresc pe banchetă au la dispoziţie suficient spaţiu pentru genunchi şi cap, în detrimentul portbagajului. Acesta din urmă poate găzdui doar bagajele de mână ale pasagerilor.
Indicatoarele de bord sunt diferite de cele cu care eram obişnuiţi. Acestea, chiar dacă economia de spaţiu este vizibilă, sunt uşor de citit şi arată bine. În plus, acele efectuează o rotaţie completă atunci când puneţi „contactul“, un efect plăcut ochiului.
Micul gigant
Motorul de 1.4 l diesel dezvoltă 90 CP, care duce în „spate“ şi un sistem de tracţiune integrală, reuşind să impresioneze prin uşurinţa cu care pune în mişcare maşina. Nu veţi fi ţintuiţi în scaun, dar veţi ajunge repede la viteze de 80 km/h, fără să turaţi excesiv agregatul. În habitaclu nu pătrund zgomote suspecte dinspre suspensii sau motor, dar la viteze de croazieră pentru autostradă, zgomotul produs de vânt se dovedeşte mai puternic decât insonorizarea.
În timpul testului am avut parte de vreme ploioasă şi am putut testa şi tracţiunea integrală. Am intrat pe un drum de ţară desfundat, plin de noroi. Cruiser a trecut fără probleme şi numai entuziasmul meu mă putea împotmoli. Uitasem că numele maşinii este Urban Cruiser, nu Rural, prin urmare şi pneurile sunt mai potrivite pentru asfalt decât pentru noroi.
Preţul ridicat confirmă faptul că Urban Cruiser nu este un simplu automobil pe care îl cumperi ca să ajungi din punctul A în punctul B. Preţul primei variante echipate cu tracţiune integrală (1.4 diesel 90 CP) este de 19.957 euro cu TVA.
Date tehnice: | Toyota Urban Cruiser |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.4 D-4D |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1240/1700 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 3930/1725/1540 |
Ampatament | 2460 |
Volum portbagaj [l] | 295 (1010) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.4 D-4D |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1364 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 66(90)/3800 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 205/1800 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 175 |
0-100 km/h [s] | 12.5 |
Consum urban/extra/mixt | 5.8/4.4/4.9 |
Emisii CO2 [g/km] | 118 |