Cum Toyota este primul nume care-ți vine în minte atunci când te gândești la hibride, nu-i de mirare că tot ei au fost primii care au făcut și o astfel de mașină în clasa mică.
Fiecare piață are specificul ei, iar cea din Europa pare să favorizeze mașinile de clasă mică dacă e să ne luăm după cele peste 2,5 milioane de unități Yaris vândute aici. Asta înseamnă că europenii preferă mașinile practice și agile care pot gestiona cu ușurință traficul din zonele urbane aglomerate, dar care nu se pierd cu firea nici la o ieșire ocazională pe autostradă.
În acest context, după succesul înregistrat de modele precum Prius sau Auris Hybrid, decizia da a face un Yaris hibrid a venit ca un lucru firesc pentru Toyota.
Lansat în anul 2012, Yaris Hybrid folosește o versiune modificată a sistemului Hybrid Synergy Drive – păstrând, însă, același principiu care a stat la baza modelelor antecedente – cu un motor pe benzină de 1,5 litri (deci cu cilindree redusă) și un motor electric mai mic și mai ușor decât cel din mașinile de clasă superioară.
Rezultatul este o mașină perfectă pentru oraș grație dimensiunilor reduse, consumului mic, manevrabilității excelente, accelerației puternice și posibilității de a rula exclusiv în modul electric pe distanțe limitate.
Performanțe deosebite
Grație experienței acumulate de Toyota de la primul model Prius lansat în 1997, Yaris Hybrid are acum niște cifre de consum incredibile, având nevoie de doar 3,1 litri de benzină pentru a parcurge 100 de kilometri în regim urban – o valoare imposibil de egalat chiar și pentru cel mai economic motor diesel.
Cu cei 100 CP ai sistemului HSD, Yaris Hybrid nu duce lipsă nici de performanțe sportive atunci când situația o cere, mai ales că motorul electric oferă un cuplu de 169 Nm încă de la zero turații pe minut.
Conversia lui Yaris de la o mașină cu propulsie convențională la hibrid nu a lăsat niciun fel de urme, bateriile fiind ascunse în partea de jos a caroseriei, fără a afecta capacitatea portbagajului.
Pe lângă faptul că hibridul este absolut la fel de funcțional și de practic ca orice alt Yaris, reușește să mai dărâme și un alt mit: prețul de achiziție foarte mare.
Modelul cu propulsie mixtă de la Toyota este cel mai accesibil fullhybrid de pe piața din România în acest moment, având un preț de pornire de 15.030 euro cu TVA inclus pentru nivelul de echipare Terra.
Auris HSD se află deja la a doua generație, deci se poate spune că este o mașină matură, cu multe de oferit. Toyota a dat naștere unei veritabile revoluții odată cu lansarea primei generații de Prius în 1997, iar de atunci și până acum a vândut peste 7,3 milioane de modele hibrid.
Dacă Prius a fost dintotdeauna o mașină-declarație, un simbol al ecologismului și al luptei împotriva încălzirii globale, Auris oferă aceleași beneficii tehnice, însă într-o manieră mai incognito pentru utilizator.
Sistemul de propulsie al lui Auris HSD este conceput pentru a elimina nevoia folosirii motorului termic cât mai des posibil în timpul deplasărilor urbane, ceea ce înseamnă emisii reduse de CO2 și chiar perioade întregi cu zero emisii, Auris HSD fiind capabil să ruleze cu propulsie exclusiv electrică pe distanțe legate de până la doi kilometri.
Transmisia CVT asigură o livrare uniformă și constantă a puterii, ceea ce împreună cu silențiozitatea motorului oferă o experiență foarte liniștitoare la volan.
În România, Auris HSD are un preț de pornire de 22.301 euro cu TVA în echiparea Luna, în timp ce cu caroserie break (Auris Touring Sports Hybrid) și în echiparea Sol+ (singura disponibilă pentru varianta asta) prețul este de 26.631, însă și dotările standard sunt pe măsură (navigație, jante din aliaj de 17 inci, tapițerie mixtă stofă și piele, scaun cu reglaj electric, etc). În plus, în vara acestui an Auris va primi și un facelift.
DATE TEHNICE | Toyota |
---|---|
Model | Yaris Terra |
Motor | L4, benzin? + electric |
Putere maximă (CP) | 100 |
Cuplu maxim (termic/electric Nm) | 111/169 |
Transmisie | fa?? |
Cutie de viteze | CVT |
L/l/h (mm) | 3.950/1.695/1.510 |
Ampatament (mm) | 2.51 |
Masă la gol (kg) | 1.16 |
Volum portbagaj (l) | 286 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 11,8 |
Viteză maximă (km/h) | 165 |
Capacitate baterie (kWh) | 0,9 |
Autonomie electrică (km) | maxim 2 km |
Consum u./extr./mixt (l/100 km) | 3,1/3,3/3,3 |
Normă poluare/Emisii CO2 (g/km) | Euro 6/75 |
Preț (euro cu TVA) | 15.03 |