Ford a depus o cerere de brevet pentru un sistem nou de tracțiune integrală. Acesta ar avea 3 ambreiaje și ar distribui mai bine puterea la roată.
Ce e mai bun decât un ambreiaj? Evident, două ambreiaje! Ei bine, Ford consideră că 3 ambreiaje sunt chiar mai bune decât două, așa că patentează o transmise integrală în consecință.
Un ambreiaj este folosit pentru a cupla și decupla puntea față, iar celelalte două pentru câte o roată de pe puntea spate. Fiecare ambreiaj va fi controlat individual de o unitate centrală. Astfel, nu se va varia cuplul la roată doar pentru fiiecare punte, ci și pentru fiecare roată de pe puntea spate.
3 ambreiaje pentru sportivitate
În documentația depusă de Ford, scopul acestei invenții este de ”îmbunătățire a manevrabilității vehiculului”. Adică, un fel de Torque Vectoring, care va fi folosit pentru a îmbunătăți comoprtamentul la limită pe viraje. Cele mai multe sisteme actuale frânează separat câte o roată, pentru a menține mașina pe trasa corectă.
Rămâne de văzut pe ce modele va integra Ford sistemul.
via motorauthority