După ce am parcurs etapele tehnice, legate de comportamentul maşinii, mişcările mâinilor şi picioarelor, analizăm traiectoriile optime de abordare a virajelor.
Traiectoria pe care se abordează un viraj este unul din elementele cele mai importante în cursele auto. În primul rând trebuie să ştim de ce traiectoria contează atât de mult. Dorinţa pilotului este de a se deplasa cât mai repede pe porţiunea respectivă de drum, deci pe virajul respectiv, dar, atenţie, nu este suficient, pentru că scopul este, de fapt, să ajungem cât mai repede la următorul viraj.
Rezultă că dacă ne deplasăm foarte repede pe virajul respectiv, dar pierdem mult din demaraj la ieşire şi, implicit, linia dreaptă de după viraj o parcurgem într-un timp mai mare, nu va fi bine. Deci trebuie să ne deplasăm într-un timp cât mai scurt pe viraj şi pe linia dreaptă de după viraj.
În timpul virajului, pilotul se luptă de fapt cu forţa centrifugă, forţa care are tendinţa de a împinge maşina către exteriorul virajului. Vrem ca această forţă să fie cât mai mică. Masa automobilului este constantă. Variabilele sunt viteza automobilului şi raza traiectoriei pe care ne deplasăm. Dacă raza creşte, viteza poate fi mărită.
Deci, pentru a ne deplasa cât mai repede pe un viraj, trebuie să mergem pe o rază câţ mai mare, adică să folosim toată calea de rulare pe care o avem la dispoziţie. Dar nu ajunge, deoarece, pentru a ne deplasa cât mai repede pe linia dreaptă de după viraj, se merge pe exteriorul acestuia până când se vede începutul liniei drepte de după viraj şi în acel moment se virează.
Este incorect să se circule pe interiorul virajului şi să se înceapă cu o virare uşoară, urmând ca la ieşirea din viraj să se vireze mai mult roţile. Corect este să se vireze cel mai mult la început, urmând ca la ieşire să se redreseze lent volanul. Traiectoria corectă este aceeaşi pentru toate automobilele, indiferent dacă au tracţiune faţă, spate sau integrală.