Anthony Lo, unul dintre cei mai importanți oameni din echipa de design a Renault, mâna dreaptă a lui Laurens van den Acker, devine vicepreședinte pentru design la Ford.
Ford Motor Co a anunțat astăzi că veteranul Moray Callum, vicepreședinte pentru design al grupului american, se va retrage din funcție încheind o carieră de 38 de ani în domeniul dezvoltării vehiculelor. Callum a dedicat mai bine de jumătate dintre anii petrecuți în industria auto companiei Ford. Printre cele mai noi produse care poartă semnătura designerului se numără Mustang Mach-E și Bronco.
Americanii au confirmat cu această ocazie și o informație care deja „scăpase” în industrie: pentru a îl înlocui pe Moray Callum i-a fost făcută o ofertă de nerefuzat lui Anthony Lo, vicepreședinte pentru design exterior în cadrul grupului Renault. Cum acesta din urmă a acceptat, el va prelua funcția lui Callum și îi va raporta direct lui Hau Thai-Tang, directorul operațional al Ford.
„Influența lui Moray este vizibilă pe străzile din întreaga lume. El a susținut o viziune de design – inclusiv la Ghia în Italia și la Mazda în Japonia, pe lângă Ford și Lincoln – care a ridicat către noi culmi frumusețea, semnificația și funcția automobilelor, camioanelor și SUV-urilor pentru milioane de clienți”, a declarat Hau Thai-Tang odată cu anunțul plăcării lui Callum.
Anthony Lo, supervizorul proiectării Renault Captur 2 și Dacia Duster 2
De la 1 aprilie 2020 – nu, nu este o păcăleală – Anthony Lo va prelua funcția de vicepreședinte pentru design al Ford. „Anthony este un designer de talie mondială cu o experiență exemplară. Suntem încântați să-l punem să conducă divizia noastră de design în timp ce accelerăm crearea de produse conectate, inteligente și din ce în ce mai electrificate”, a explicat același Hau Thai-Tang.
Născut în Hong Kong, Lo și-a făcut debutul în industria auto în 1987 când profesorul său de la Royal College of Art din Londra i-a propus un post la Lotus Cars. Acolo designerul a conceput modelul Lotus Carlton, cea mai rapidă mașină de acest tip din lume la acea vreme (285 km/h, 0-100 km/h în 5.2 secunde).
Ulterior, Anthony Lo a ocupat poziții în departamentele de design ale companiilor Saab, Opel, Mercedes-Benz și Audi. În ultimii zece ani designerul a urcat pe scara ierarhică a grupului Renault jucând un rol esențial în dezvoltarea conceptelor Dezir, Captur, R-Space, Frendzy, Twin’Z, Twin’Run și Trezor.
Printre vehiculele de serie de care Lo se declară cel mai mândru se numără a doua generație Renault Captur și Dacia Duster 2.
„Având în vedere viteza evoluției tehnologiilor cred că mașinile se vor schimba mai mult în următorul deceniu decât s-au schimbat în tot secolul trecut. Să conduci această schimbare la Ford este de vis pentru orice designer de mașini, iar eu voi îmbrățișa noua eră cu mintea deschisă, ingeniozitate și soluții avansate de proiectare”, a declarat Anthony Lo.
Este interesant de menționat că trecerea lui Lo de la Renault la Ford vine după ce Alejandro Mesonero – cel care a supervizat proiectul Dacia Bigster – a sosit la Renault de la Seat, grupul francez aducându-l și pe Gilles Vidal de la PSA Peugeot – Citroen.