Germania trece în această vară printr-un experiment menit să identifice soluții de reducere a problemelor din trafic. Conform TomTom, prețul redus al abonamentelor pentru transport în comun se dovedește benefică.
Decizia Germaniei de a oferi bilete foarte ieftine în sistemul de transport public al țării a ajutat la reducerea congestionării drumurilor arată un studiu derulat de compania de sisteme de navigație TomTom.
De la începutul lunii iunie, și până la finalul lui august, sistemul german de transport în comun a emis abonamente de 9 euro valabil pe o mare parte dintre liniile din întreaga țară. Subvenționat de stat, acest abonament are rolul de a testa dorința germanilor de a trece de la călătoriile cu vehiculele personale, la cele cu transportul în comun.
Pe lângă testarea dorinței germanilor de a reduce poluarea prin călătorii cu trenuri, tramvaie sau autobuze în detrimentul celor au automobilul propriu, Germania își dorește ca astfel să reducă cererea de carburant și să țină inflația sub control.
Mișcarea, considerată de mulți drept foarte îndrăzneață, mai ales într-un stat care produce cele mai multe mașini din Europa și are cea mai performantă rețea de autostrăzi, pare să aibă succes.
Compania de sisteme de navigație TomTom a analizat datele colectate de aplicația sa de trafic în două săptămâni – cea care a început cu 16 mai și cea care a debutat pe 20 iunie – ambele fără zile libere în afara week-end-ului. Cum în prima săptămână noul abonament cu preț redus încă nu intrase în vigoare, iar în a doua măsura se afla în plină desfășurare, comparația este considerată cât se poate de pertinentă.
Datele de trafic arată că în cea de-a doua săptămână congestiile de trafic s-au redus în 23 dintre cele 26 de orașe germane studiate.
„Această scădere (n.n. – a traficului) este legată de introducerea biletului de nouă euro”, a certificat specialistul TomTom în trafic, Ralf-Peter Schaefer.
Datele TomTom pentru întreaga lună iunie arată, de asemenea, un trafic mai redus în comparație atât cu luna mai a acestui an, cât și cu iunie 2019, înainte de pandemie. În acest caz, aglomerația a scăzut în 24 din 26 de orașe în iunie față de mai și în 21 din 26 de orașe față de iunie 2019.
„Dacă aș face parte din guvern, m-aș gândi foarte mult acum”, a menționat Schaefer referindu-se la interpretarea datelor colectate de sistemul TomTom.
Conform Reuters, abonamentul ieftin a stimulat și utilizarea trenurilor, care a crescut cu 42% în iunie față de aceeași lună din 2019, potrivit biroului de statistică al Germaniei. Din nefericire, majorarea numărului de pasageri din trenuri a dus la nemulțumiri ale unor pasageri deranjați de aglomerația sesizabilă, în special, în week-end.
Trebuie menționat că, în 2020, Luxemburg a devenit primul stat european care a făcut transportul public gratuit. Iar rezultatele au fost clare: reducerea problemelor de trafic coroborată cu aglomerarea tramvaielor.