Pentru a marca 125 de ani de existență, Mercedes-Benz va inaugura o nouă expoziție în cadrul muzeului său, destinată transportului cu emisii zero.
Intitulata Legend 6, noua sala a muzeului va prezenta solutiile Mercedes Benz pentru viitorul transportului personal, incepand cu optimizarea motorul cu combustie interna, solutii hibride, electrice pana la noile modele propulsate cu ajutorul pilelor cu hidrogen.
Camera este inconjurata de 60 de monitoare dispuse sub forma unei linii a timpului, prezentand solutiile inovatoare dezvoltate de Mercedes-Benz dealungul istoriei sale de 125 de ani.
Printre prototipurile prezentate se numara modelul Auto 2000 prezentat in cadrul Salonului Auto de la Geneva din 1981, bazat pe o singura platforma cu trei solutii de propulsie: un V8 pe benzina, un V6 turbo diesel si o turbina cu gaz. Toate cele trei modalitati de propulsie mentin consumul sub valoarea de 11 l/100 km, o realizare demna de lauda pentru acea perioada.
O alta vedeta a noului stand este NECAR 1 (New Electric Car), primul concept propulsat de o pila de combustie. Modelul transforma hidrogenul si oxigenul in apa producand energie electrica, care, la randul sau, propulsa un motor electric.
Mai aproape de timpul prezent se afla B-Class F-CELL, primul model de serie ce foloseste tehnologia cu pila de combustie, lansat oficial anul trecut. Avansul tehnologie fata de NECAR 1 este imens, mai ales daca luam in calcul faptul ca B-Class F-CELL dispune de un rezervor mult mai mic de hidrogen (rezervorul lui NECAR1 avea o capacitate de 800 kg) care poate oferi o autonomie de aproximativ 400 de km.
Solutiile conventionale si anume motoarele cu combustie interna sunt reprezentate de cel mai nou model Mercedes Benz, roadsterul SLK cu ale sale propulsoare ce folosesc tehnologiile BlueTEC, BlueEFFICIENCY si BlueDIRECT.