Nu e glumă de 1 aprilie. Range Rover are de gând să atace piața autoturismelor cu Range Rover limuzină sau Road Rover. Trei modele vor fi produse pe o platformă complet nouă: Road Rover, Jaguar XJ și Jaguar J-Pace.
Jaguar și Land Rover pregătesc o ofensivă de modele de lux care vor fi oferite inclusiv cu propulsie electrică: Road Rover, Jaguar XJ și Jaguar J-Pace.
În acest sens, britanicii investesc 1,1 miliarde euro pentru a transforma uzina din Castle Bromwich într-un centru de producție pentru mașini electrice și în uzina din Solihull. În aceste două uzine vor produce printre altele trei modele pe o nouă platformă: Road Rover, noul Jaguar XJ și SUV-ul de superlux Jaguar J-Pace.
Citește testul cu măsurători complete cu Jaguar I-Pace
Land Rover a înregistrat denumirea de Road Rover încă din 2018 dar încă nu este clar ce reprezintă. Ar putea fi ori omologul lui Land Rover pentru Jaguar XJ ori un break crossover eventual și cu aptitudini off-road. Nu este sigur nici că numele va rămâne Road Rover.
Cert este însă că va fi construit pe o nouă platformă electrificată care se numește MLA (Modular Longitudinal Architecture). Platforma MLA permite adaptarea mai multor tipuri de propulsie: Mild-Hybrid, Plug-In Hybrid sau full electric.
Vezi test video Jaguar I-Pace vs Mercedes-Benz EQC, Audi e-tron quattro
Reconstrucția noastră prezintă un break de superlux cu linii tipice inspirate de la Range Rover Velar.
Primul model pe platforma modulară MLA va fi noul Jaguar XJ care se va lansa până la finalul anului 2020 și va fi produs la uzina din Castle Bromwich.
Road Rover ar urma să fie produs în uzina din Solihull alături de viitorul Jaguar J-Pace.
J-Pace desemnează un SUV de superlux concurent cu Mercedes-Benz GLS și BMW X7 construit tot pe platforma MLA și care va dispune atât de propulsie hibridă cât și full electrică, atacând în acest fel și tesla Model X.
Cele trei modele de lux Road Rover, Jaguar XJ și Jaguar I-Pace vor întări poziția lui JLR în segmentul premium cu propulsie neconvențională alături de Jaguar I-Pace care va fi produs în continuare la uzina Magna Steyr din Graz.