Rolls-Royce Motor Cars Bucharest a prezentat, în premieră europeană, un facelift al modelului Ghost, alături de noile Cullinan Series II și Spectre.
Rolls-Royce Motor Cars Bucharest, divizia Automobile Bavaria care, începând din vara anului 2024, a primit titulatura oficială de dealer al mărcii Rolls-Royce în România, a prezentat la București nu mai puțin de trei noi modele, dintre care unul chiar în premieră europeană.
„Nu avem multe ocazii în care să prezentăm trei modele noi deodată. E o noutate și pentru mine. De fapt, nu avem aici trei premiere, ci trei debuturi europene și trei pentru piața din România. Aducerea a șase noi premiere în România este o declarație a încrederii noastre reciproce într-o dezvoltare prosperă pe termen lung”, a declarat Frank Tiemann, Head of Corporate Communications Central – East Europe and Central Asia Rolls-Royce Motor Cars referindu-se la prezentarea în România a primului Rolls-Royce electric, Spectre, a Ghost Series II și a Cullinan Series II, dar și a variantelor Black Badge ale acestora, precum și a celei Ghost Extended Series II.
Totodată, ca urmare a primirii titulaturii oficiale de dealer al mărcii, Rolls-Royce Motor Cars Bucharest se află în plin proces de dezvoltare a unui showroom are să reflecte pe deplin exclusivismul. Fără a oferi detalii despre valoarea totală a investiției sau despre țintele de vânzări ale Rolls-Royce în România, Cristian Bednar, brand-manager al mărcii, a explicat pentru AutoExpert.ro că „vor fi cheltuiți exact atâți bani cât va fi necesar pentru a construi un showroom la standardele Rolls-Royce. Toți banii sunt din sursă proprie, producătorul britanic oferind doar know-how și anumite indicații menite să ajute la respectarea standardelor. De exemplu, acum suntem în plină discuție cu arhitecții agreați de Rolls-Royce. Sperăm să încheiem proiectarea în acest an astfel încât în vara anului viitor să putem inaugura noul showroom”.
Cristian Bednar a dezvăluit și care este profilul cumpărătorului român de Rolls-Royce. „E o poveste interesantă. Eu am avut contact cu cei din UK în 2013 – 2014. Atunci ei avea ca imagine a clientului de Rolls-Royce liderii din fiecare domeniu, cei care au urcat scara ierarhică în domeniul lor de activitate. Gândindu-mă la ce tip de client aveam noi la acea vreme în România mi-a venit să zâmbesc neîncrezător. Dar britanicii mi-au sugerat să aștept câțiva ani pentru a vedea cum evoluează și în România tipul de client. Astăzi pot spune că definiția lor este cât se poate de corectă, inclusiv pentru piața din România. În ultimii ani am vândut mașini unor oameni pe care nu-i cunoșteam înainte, nu i-am văzut la televizor și nu am citit despre ei în presă, dar despre care am înțeles că sunt lideri în domeniul lor de activitate, au început să investească în propriile afaceri încă din anii `90 și s-au dezvoltat enorm, ajungând acum la un nivel care le permite să cumpere astfel de mașini. Unii iau mașina pentru statut, acea dovadă că «am reușit», alții au mers în ultimii 10 – 20 de ani în A8, Clasa S sau Seria 7 și acum au ajuns la concluzia că afacerile lor au crescut de zece ori față de momentul în care și-au cumpărat primul model de lux și merită ceva mai bun. Clienții noștri au deja mai multe case – cândva le avea în mai multe locuri din România, acum în mai multe locuri de pe glob – și mai multe mașini. Casa nu o pot lua cu ei, dar mașina, da. Nu pentru a se lăuda cu ea, ci pentru a se bucura de ea”, a menționat brand-managerul Rolls-Royce în România.
Rolls-Royce Spectre
În privința primului modele electric al mărcii Rolls-Royce detaliile sunt deja cunoscute. Exclusivistul model care are rolul de a „schimba totul” este, conform producătorului britanic, „primul super coupé electric de ultra-lux din lume și marchează începutul unui viitor complet electric al mărcii”.
Spectre este, în mod esențial, un Rolls-Royce în primul rând și o mașină electrică în al doilea rând. Odată cu platforma electrică nu s-au făcut concesii sau compromisuri în ceea ce privește spațiul interior, confortul, performanța sau calitatea călătoriei. În schimb, toate acestea au fost rafinate și sporite de arhitectura și ingineria de bază a mașinii.
Dotat cu o baterie litiu-ion de 102 kWh, Rolls-Royce Spectre are o autonomie WLTP de 530 km și, după cum spun chiar oficialii mărcii, „se potrivește perfect stilului de viață al clienților Rolls-Royce, care au în medie mai mult de șapte mașini în garaj și conduc, tot în medie, 5.100 km pe an”.
Timpul de încărcare al bateriei de la 10% la 80% este de 34 de minute folosind un încărcător rapid de 195 kW (DC). Acesta va produce, de asemenea, o încărcare suficientă pentru 100 km în aproximativ nouă minute.
Sistemul de propulsie complet electric include două motoare, unul pe puntea din față, care dezvoltă 190 kW / 365 Nm, și unul pe cea din spate (360 kW / 710 Nm). Acest lucru echivalează cu un motor cu ardere internă de 430 kW (584 CP) cu un cuplu de 900 Nm. În ceea ce privește accelerația, Spectre atinge 100km/h în 4,5 secunde.
Rolls-Royce Ghost Series II
Cea mai importantă prezentare de la București a fost, desigur, cea a modelului Rolls-Royce Ghost Series II, vehiucl dezvăluit în premieră europeană. Și nu oricum, ci în trei variante – Ghost Series II, Ghost Series II Black Badge și Ghost Extended Series II.
Varianta „de bază” afișează un design exterior evoluat evidențiat printr-o parte frontală liniară și „curată” care scoate în evidență grila iluminată Rolls-Royce Pantheon. Modernismul mașinii este surprins în grafica actualizată a farurilor și a luminilor de zi care curg din secțiunea inferioară a grilei până la marginea aripilor din față, coborând pentru a sublinia lățimea generoasă de 2.148 mm a autovehiculului. Partea inferioară oferă o bază pentru grila impozantă, sporită de noi ornamente cromate care formează un soclu vizual „plutitor” pentru Spirit of Ecstasy.
Ghost Series II beneficiază și de o nouă configurație a lămpilor spate, armonizând suprafețele laterale și posterioare. Acest tratament a fost inspirat de Spectre, fiecare având două panouri luminoase verticale, expresive, flancate de un element cromat curbat, inscripționat discret cu monograma dublă „R”.
Interiorul stilat și inconfundabil Rolls-Royce este rafinat și prin sunetul fără cusur al unei instalații audio de cea mai înaltă clasă. În cazul Ghost Series II, cele 18 difuzoare sunt acum susținute și de un amplificator de 1400 watt. Merită amintit că, specialiștii mărcii britanice au decis, ingenios, să utilizeze cavitățile din secțiunile de aluminiu ale pragurilor autovehiculului drept camere de rezonanță, transformând în esență secțiunea inferioară a autovehiculului într-un difuzor generos. Două microfoane active din cabină monitorizează constant echilibrul frecvențelor și reglează automat amplificatorul pentru a optimiza sunetul.
Inima Rolls-Royce Ghost Series II este motorul V12 biturbo de 6,75 litri alimentat cu benzină, extrem de silențios, precum și cutia de viteze cu opt trepte caracteristică mărcii. La acest ansamblu se adaugă direcția integrală și transmisia integrală. Celebra suspensie „Planar Suspension System” încorporează unitatea unică Upper Wishbone Damper acționând astfel concertat cu amortizoarele continuu variabile, controlate electronic, și cu ansamblurile de amortizoare pneumatice pentru a susține ideea unei plimbări pe un „covor magic”. Suspensia și șasiul sunt completate de sistemul Flagbearer care utilizează camere pentru a citi drumul din față și a pregăti îtregul ansamblu pentru modificările suprafeței de rulare. Acest sistem este completat de Satellite Aided Transmission care utilizează date GPS pentru a selecta treapta de viteză optimă pentru ieșirea din viraje în funcție de dificultatea acestora.
Deși un nivel de dotări atât de înalt pare aproape imposibil de depășit, britanicii de la Rolls-Royce au creat o versiune chiar ai exclusivistă, Black Badge, precum și una cu ampatament mări, Extended, ambele prezentate la București odată cu Rolls-Royce Ghost Series II.
Rolls-Royce Cullinan Series II
O altă premieră care a avut loc la București a fost cea a SUV-lui Rolls-Royce Cullinan, prezentat într-o nouă interpretare. Prima variantă a acestui vehicul, lansată în 2018, a scos la iveală primul SUV de super-lux din lume. Pentru a se ridica la nivelul titulaturii sale, mașina a trebuit să aibă capacități off-road autentice. În același timp a trebuit să ofere confortul fără egal al mărcii și semnătura „plimbării pe covorul magic”, indiferent de teren. Deși o astfel de abordare necesita, în teorie, o mulțime de compromisuri, rezultatul a fost un vehicul de lux robust, dar rafinat care se poate deplasa oriunde fără efort și în deplin confort. Succesul său a depășit cele mai ambițioase așteptări ale Rolls-Royce, astăzi Cullinan fiind cel mai solicitat model din portofoliul mărcii.
În acest context, face-lift-ul SUV-ului Rolls-Royce Cullinan vizează, conform producătorului, „o concentrare din ce în ce mai urbană și o schimbare decisivă către conducerea autonomă”. Astfel, o temă-cheie a noului model este verticalitatea „un ecou al zgârie-norilor iluminați din mega-orașele în care Cullinan este din ce în ce mai prezent. Acest lucru este cel mai evident în noul tratament al lămpilor, unde grafica înaltă a luminilor de zi asigură identificarea ușoară a modelului atât ziua, cât și noaptea”.
Partea frontală a Cullinan Series II este compusă din linii simple și margini clare, cu accent pe suprafețe curate, monolitice, care amplifică proporțiile generoase. În partea de jos, noile prize de aer au un unghi asertiv spre exterior, coborând vizual autovehiculul atunci când este privit din față. Ca in cazul Ghost Series II, SUV-ul are ca piesă centrală grila iluminată. Este pentru prima dată când Cullinan este dotat cu o astfel de grilă, care a fost subtil modificată având acum o margine anterioară mai joasă. De asemenea, partea frontală include o nouă linie orizontală între luminile de zi, oferind o legătură vizuală clară cu produsul de vârf al mărcii, Phantom Series II.
În profil, Rolls-Royce Cullinan Series II dezvăluie noi modificări ale suprafețelor. În timp ce aripile din față își păstrează liniile verticale, designerii mărcii au adăugat o linie discretă, dar precisă, care pornește de la blocurile optice din spate și ajunge în centrul capacelor centrale plutitoare „RR” de pe roți. Tot în partea din spate, și tratamentul sistemului de evacuare este o declarație îndrăzneață de putere. Odată cu Cullinan Series II a fost prezentată la București și versiunea sa Black Badge.