Uber trebuie reglementă ca și companie de transport, nu ca platformă digitală, a decretat Curtea Europeană de Justiție, contrazicându-i astfel pe reprezentanții companiei și impunându-le astfel să obțină licențe și autorizații pe transportul de persoane.
Curtea Europeană de Justiție susține că “serviciile oferite de UBER, al căror scop este de a conecta, prin intermediul unei aplicații digitale, șoferii neprofesioniști cu persoanele care doresc să efectueze călătorii urbane sunt servicii în domeniul transporturilor”, conform legii europene. Curtea Europeană de Justiție arată într-un comunicat că “statele member trebuie să reglementeze condițiile în care aceste servicii trebuie să funcționeze în conformitate cu regulile generale ale tratatului privind funcționarea UE.”
“Platforma electronică Uber, deși este un concept inovator, ține de domeniul transportului și, în consecință, trebuie să dețină licențele și acordurile cerute de dreptul național”, susține Maciej Szpunar, avocat general al Curții Europene de Justiție.
Oficialii Uber se apără susținând că oferă servicii de transport, dar nu de taximetrie, ceea ce poate însemna că un client închiriază mașină cu șofer.
În ultimele zile, au avut loc la București proteste ale taximetriștilor nemulțumiți de concurență neloială din partea companiilor ca Uber și Taxify. Ce le-a promis și ce le-a impus primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, vezi aici: