Serviciile de transport care nu au dispecerat, cum sunt, la ora actuală Uber și Taxify, vor fi interzise în București. Pe de altă parte, taximetriștii nu vor mai avea permisiunea de a refuza curse și vor fi obligați să accepte plata cu cardul.
Consiliul General al Municipiului București a aprobat noua lege a taximetriei, care interzice practic servicii ca Uber și Taxify atât timp cât acestea nu au dispecerat și nu au licență. Într-o ședință a transportatorilor cu primarul general Gabriela Firea, taximetriștii au acuzat concurența neloială practicată de sistemele care au la bază aplicații online.
„Prin noul regulament vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează în prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, precum și în cele ale HCGMB 78/2008 și ale Codului Fiscal. Toți cei care practică activitatea de taxi în Capitală vor fi obligați să respecte acest regulament. Îi anunț pe toți cei care practică taximetria că ne vom asigura, prin departamentele de resort, că acest regulament va fi respectat în integralitate”, a declarat Gabriela Firea, potrivit unui comunicat de presă al Primăriei Muncipiului București MB.
Noul regulament îi obligă pe toți operatorii de taxi la o ținută civilizată, limbaj adecvat, mașini curate și sigure. Primăria Capitalei poziționează la polul opus persoanele care practică ilegal taximetria, acestea nefiind în stare să garanteze siguranța cetățenilor, atât timp cât nu sunt supuse unui control legal.
“Este interzisă în totalitate refuzarea unei curse. De asemenea, sub sancţiuni drastice, vor fi interzise solicitările de bonusuri. Șoferii sunt obligaţi să nu fumeze în maşină, să nu dea muzica tare, să nu vorbească la telefon, să nu angajeze cu clientul subiecte sensibile care ar putea să contravină principiilor acestuia, din domeniul politic, religios sau sexual”, se arată în comunicat. În plus, toate taxiurile vor avea instalate POS-uri pentru plata cu cardul.
„Aplicaţiile precum Uber, serviciile de carsharing, de taxi şi transportul în comun constituie, împreună, soluţii care pot duce la reducerea aglomeraţiei, a poluării şi pot rezolva problema parcărilor din Bucureşti. Ne dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea şi cu alţi actori din industrie pentru a face ceea ce este cel mai bine pentru consumatori şi pentru oraş”, este reacția reprezentanților Uber.
Serviciul Uber este activ în 21 de state membre ale Uniunii Europene și, la nivel global, funcționează în peste 650 de orașe din peste 75 de țări.