Un gigant auto a decis să pună capăt dezvoltării de motoare pe combustie, după ce va aduce pe lume viitoarea generație de modele. Este vorba despre Volkswagen, constructorul care încearcă încă să-și lustruiască imaginea pătată de Dieselgate.
2016 a fost anul de cotitură pentru Volkswagen, companie condamnată la amenzi usturătoare după ce autoritățile din SUA, urmate de cele din Germania, au descoperit un dispozitiv care producea rezultate false la testele de emisii.
La această oră, constructorul investește sume uriașe în dezvoltarea mașinilor electrice, ceea ce va echivala, în curând, cu renunțarea la motoare pe combustie.
Nu se va întâmpla peste noapte, dar se va întâmpla într-un viitor nu tocmai îndepărtat, estimează Bloomberg, care anunță că viitoarea generație de modele Volkswagen va fi ultima cu motoare convenționale. Următoarele propulsoare pe benzină și diesel își vor face apariția în 2026 și vor marca sfârșitul unei ere pentru Volkswagen.
“Renunțăm treptat la motoarele pe combustie, le reducem la minimum. Colegii noștri lucrează la o ultima platformă pentru vehicule care încă produc emisii de dioxid de carbon”, a dezvăluit Michael Jost, șeful diviziei de Dezvoltare de la Volkswagen. Jost susține că vor fi însă state cu o infrastructură de încărcare a vehiculelor electrice insufficient dezvoltată, care vor primi mașini cu motoare convenționale chiar și după 2050.
Constructorul german direcționează resurse uriașe către dezvoltarea noii familii electrice I.D., iar primul membru al acesteia ar putea fi denumit Neo și va veni sub forma unui hatchback chiar anul viitor.
Doi dintre partenerii Volkswagen, Audi și Porsche, lucrează la PPE (Premium Architecture Electrification), platforma care va sta la baza mașinilor electrice de clasă mare. Supercarul cu nume exotic Porsche Taycan, dar și conceptul Audi E-Tron GT, prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles, vor avea la bază această platformă. Mașinile de clasă mică și cu emisii zero ale Grupului Volkswagen vor fi construite pe platforma MEB.