BMW are în plan extinderea gamei de modele eco reunite sub sigla i. Un nou exponent al acestei linii nu va fi, însă, lansat mai devreme de 2020.
Directorul de dezvoltare al companiei, Klaus Froehlich, citat de Automotive News, a dezvăluit că proiectul se află în stadiul stabilirii direcţiei pe care o va urma noua maşină, mai precis a clasei din care va face parte. “Echipele noastre au în faţă o foaie albă de hârtie. Urmează studii şi workshop-uri cu potenţialii clienţi, sesiuni intense de brainstorming şi, în final, prezentarea celor mai bune idei board-ului de administraţie. Fiindcă proiectul este abia în stadiile sale incipiente, noua maşină nu va fi lansată înainte de 2020,” explică oficialul BMW.
Mai multe publicaţii europene s-au grăbit să anunţe că următorul model din gama i va fi un SUV full-size, derivat din X5. Froehlich dezmite, însă, acest zvon. “Misiunea modelelor BMW i este să schimbe percepţia publicului asupra modului în care o maşină premium ar trebui să arate şi să meargă. Aşadar, ar fi ilogic să folosim un model existent ca punct de plecare pentru o maşină complet nouă.”
Gama BMW i este şi va rămâne o pepinieră de inovaţii pentru întregul grup german. Sistemul de propulsie plug-in hybrid folosit de i8 îşi va face apariţia treptat pe majoritatea modelelor convenţionale cu blazon alb-albastru, iar cele mai recente exemple sunt noul X5 xDrive 40e şi viitoarele Seria 7 şi Seria 3 ActiveHybrid. Şi materialele uşoare, precum CFRP-ul (fibră de carbon ranforsată cu plastic), patentate de gama i vor fi implementate pe scară largă şi pe restul modelelor, primul exponent al acestui trend urmând să fie noul Seria 7.
BMW va continua, în acelaşi timp, să îmbunătăţească în mod constant actualele i3 şi i8. “Ţelul nostru este îmbunătăţirea bateriilor cu cel puţin 20 de procente la fiecare trei ani. Astfel, de-a lungul vieţii, cele două modele vor primi un plus de performanţe, o autonomie mai bună sau, cel mai probabil, o combinaţie ideală între cele două atribute. Noile baterii nu vor putea fi, însă, montate şi pe exemplarele deja produse. Acestea sunt integrate în şasiu şi ar fi o soluţie destul de costisitoare,” a declarat Klaus Froehlich.
În 2014, BMW a comercializat 16.052 exemplare i3 şi 1.741 de unităţi i8, la nivel global.