Un nou motor turbo pentru Dacia Logan și Dacia Sandero

Cât costă Dacia Logan și Dacia Sandero cu motoarele Blue dCi

Așa cum anticipam încă din numărul din iulie 2017 al AutoExpert, Dacia va oferi în curând un nou motor turbo de 1 litru în trei cilindri care se bazează pe actualul motor aspirat de 1 litru existent la Dacia Sandero și Logan și care va înlocui actualul 0.9 TCe.

Dacia Sandero și Logan facelift au fost primele modele din Alianța Renault-Nissan care au primit în noiembrie 2016 noul motor aspirat de 1 litru în trei cilindri, montat ulterior în ianuarie 2017 și pe noul Nissan Micra.

Motorul aspirat de 1 litru și 73 CP montat pe Logan/Sandero și Micra este un motor modern cu bloc din aluminiu, 2 axe cu came în cap, 4 supape pe cilindru și distribuție variabilă. Este cu 20 kg mai ușor decât fostul 1.2 și oferă aceeași putere, de 73 CP.

Pe baza lui, Alianța Renault-Nissan dezvoltă o versiune turbo care are aceleași caracteristici de bază cu ale motorului aspirat de 1 litru: alezaj x cursă 71 x 84 mm, cilindree 998 cmc, distanța între cilindri de 85 mm.

 

Un nou motor turbo pentru Dacia Logan și Dacia Sandero

Noul motor are numele de cod HR10DDT și nu va avea un arbore de contraechilibrare, ci va dispune de două volante și un amortizor de vibrații la arborele cotit.

Noul motor va dezvolta 117 CP și un cuplu maxim de 180 Nm/1.750-4.000 rpm cu un boost de 20 Nm pentru scurte perioade de timp.

Motorul turbo de 1.0 litru va înlocui actualul 0.9 TCe de 90 CP și va debuta în premieră mondială pe noul Renault Clio în martie 2019 la salonul de la Geneva. Ulterior, acest motor se va monta și pe Nissan Micra și Dacia Sandero/Logan dar și pe Renault Captur și viitorul Nissan Juke.

Marc Suss, șeful gamei entry level de la Renault ne-a declarat acum două săptămâni la Salonul de la Paris că se lucrează la un nou motor de mică cilindree care va fi oferit și la Sandero și Logan.

Ca și la noul motor turbo de 1,33 litri introdus recent pe Dacia Duster, și noul motor turbo de 1 litru va fi oferit în mai multe trepte de putere.

Dacia Logan și Dacia Sandero au primit și noile motorizări AdBlue pentru a respecta normele intrate în vigoare la 1 septembrie.

Dacia Logan și Dacia Sandero pot fi comandate în România cu noile propulsoare care folosesc un catalizator cu reducere catalitică selectivă (SCR) și sistem de tratare cu AdBlue a emisiilor.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

MG4 AutoExpert

Test MG4 – Pur și simplu

O electrică și capabilă, și accesibilă e greu să găsești în zilele noastre, ai zice. Asta, dacă nu te referi la MG4,

Scroll to Top