Consilierul general ALDE, Tudor Tim Ionescu, propune organizarea unui referendum, pe 27 ianuarie 2019, pentru a-i întreba pe bucureșteni dacă doresc restricționarea accesului auto în interiorul zonei centrale a Municipiului București prin implementarea unui sistem de taxare sau de utilizare de vignete.
Acesta a redactat deja un proiect de hotărâre, iar marți a încercat să-i convingă pe consilierii de la celelalte grupuri politice să semneze proiectul pentru a fi discutat în Consiliul General. Consilierii PNL și USR spun că ar fi o cheltuială inutilă, deoarece trebuie rezolvate alte probleme înaintea introducerii unei astfel de taxe.
”Sunteți de acord cu restricționarea accesului auto în perimetrul delimitat în interiorul zonei centrale a Municipiului București prin identificarea și implementarea unui sistem de taxare sau de utilizare de vignete?”, este întrebarea propusă pentru referendum.
În cazul în care proiectul va fi aprobat, cheltuielile privind organizarea și desfășurarea referendumului vor fi suportate din bugetul propriu al Municipiului București pe anul 2019.
”Taxarea automobilelor a devenit mai mult decât necesară în orașele mari pentru că aglomerarea și poluarea au atins cote alarmante. Bucureștiul va deveni un oraș mult mai puțin poluat. Întrucât ne confruntăm pe de-o parte cu această necesitate și pe de altă parte cu o măsură care va afecta în mod considerabil bucureștenii, la nivel de taxare, considerăm că decizia asupra acestei restricționări este una care trebuie să aparțină bucureștenilor în primul rând. Astfel, realizarea în premieră a unui referendum în București este necesară pentru această temă extrem de importantă, care vizează sănătatea noastră a tuturor, calitatea aerului în capitală dar și taxarea noastră a tuturor”, se arată în expunerea de motive a proiectului.
Sursa: hotnews.ro
Această propunere nu este nouă. Și primarul Gabriela Firea vorbea la un moment dat despre instituirea unei taxe de centru, percepută pentru tranzitarea Bucureștiului de către mașinile non-Euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3 sau Euro 4.