Dacia Logan are un nou rival puternic: proaspăt lansatul sedan de segment B coreean Hyundai Accent, ajuns la cea de-a cincea generație.
Unul dintre cele mai bine vândute modele Hyundai pe piața din România, mai ales în perioada de dinainte de marea criză financiară (2005-2008), Accent a părăsit portofoliul european al constructorului coreean în 2010. Acum, Accent revine, tot sub forma consacrată a unei berline de clasă mică cu o lungime ce depășește cu puțin pragul de 4,2 metri.
Designul evocă liniile fratelui mai mare Elantra, fiind un melanj reușit între eleganța modelului mai mare și aspectul tineresc al hatchback-ului i20. În ton cu spiritul său practic, noul sedan poate satisface fără probleme exigențele unei utilizări familiale cotidiene.
Spațiul pus la dispoziția pasagerilor, atât în față, cât și în spate, este aproape la fel de generos precum cel oferit de o limuzină de clasă medie. Portbagajul dispune și el de un volum uriaș, a cărui valoare de 616 l plasează noul Accent peste Logan (510 l), Fiat Tipo (520 l) sau Peugeot 301 (506 l), detronând chiar și referința Skoda Rapid (550 l).
Din punct de vedere tehnic, noul Accent este oferit în compania unui singur motor aspirat pe benzină, cu cilindreea de 1,6 litri. Acesta are patru cilindri, consumă cu 7% mai puțin decât motorul anterior și dezvoltă 133 CP și 161 Nm. La capitolul transmisii, clienții pot alege o cutie manuală cu șase trepte sau una automată cu același număr de rapoarte.
Interiorul este aproape identic cu cel al modelului i20, disponibil din 2015 și în România. Opțional, se poate specifica un sistem modern de infotainment, cu touchscreen de 7 inch, comenzi vocale și compatibilitate cu standardele Android Auto și Apple CarPlay. Echiparea de serie include și un sistem modern de frânare automată în caz de urgență.
Și acum, veștile proaste. Pentru început, noul Hyundai Accent nu va fi oferit și pe piața din Europa, deci nici în România, ci doar pe continentele nord și sud American, în Asia, Rusia și Orientul Mijlociu – pe unele dintre aceste piețe fiind disponibil și Logan, comercializat sub sigla Renault. Rămâne, însă, de văzut dacă Hyundai va decide să ignore în continuare un segment popular pe piețele emergente din Est, acolo unde dincolo de Dacia Logan și-au făcut loc și noi actori precum Fiat Tipo sedan sau Peugeot 301.