Nici chiar fanii loiali nu mai au răbdare. Aproape un sfert dintre cei care făcuseră un depozit de 1.000 de dolari pentru a rezerva Tesla Model 3 au renunțat la scurt timp după ce compania a anunțat întârzieri masive.
Tesla a deschis lista de comenzi pentru Model 3 în aprilie 2016 și a primit rapid sute de mii de cereri în chiar primele săptămâni. Însă cifrele problemei s-au schimbat de atunci, iar constructorul de mașini electrice a întâmpinat probleme serioase în producție, care au generat întârzieri de luni întregi și chiar de ani. 23% dintre cei care au depus un depozit pentru a-și rezerva o mașină au cerut returnarea sumei.
Tesla a început deja să returneze clienților care nu mai sunt dispuși să aștepte suma depusă de 1.000 de dolari. 18% dintre cei care au anunțat că renunță și-au primit banii înapoi. Cele mai multe dintre solicitări au venit pe adresa companiei la scurt timp după ce CEO-ul Elon Musk a anunțat noi întârzieri între șase și nouă luni.
Întârzierile sunt provocate și de faptul că Tesla trebuie să returneze sume pe care le investise deja în producția mașinii. De la începutul anului și până acum, au avut loc trei întreruperi ale producției. “Motive tehnice privind automatizarea liniei de asamblare”, a explicat atunci Elon Musk.
Tesla mai are însă, încă 400.000 de comenzi de onorat. Anul trecut, compania a recurs la a încerca să-i convingă pe cei interesați să achiziționeze un Model 3 să se orienteze către un Model S sau Model X.