Un designer rus excentric a construit un monstru de SUV cu motor de tanc având o cilindree de 16 litri: URAN. Fotografiile cu acest vehicul unic au apărut pe Facebook.
Foto: Carmmunity via Facebook
În Rusia apar mereu diverse mijloace de transport care sunt cumva mai mari decât cele obișnuite. O scurtă căutare pe google pentru „Caspian sea monster” sau Antonov AN-25 demostrează clar acest lucru.
Alte realizări rusești extrem de speciale precum Shaman 8×8 sau Burlak 6×6 apar mai mereu în astfel de căutări.
Dar nu este clar de unde provine numele de Uran. Poate de la naveta spațială rusească BURAN care a zburat pe orbită în 1988, dar fără echipaj uman.
Uran blindat
Fotografii cu Uran au apărut recent pe grupul „Carcommunity” de pe Facebook, dar informațiile sunt relativ puține.
Știm doar că acest colos are o lățime de circa 2,5 metri.
Acesta a fost creat de Genadiy Khannov. Compania sa, Dragon Motors, fondată în anii 1990, se ocupa inițial cu conversia vechilor off-roadere rusești precum GAZ sau UAZ
Uran are o caroserie caracterizată de multe suprafețe drepte și muchii. Aceasta este neașteptat de bine proporționată iar pneurile au în jur de 1 metru înălțime. O scurtă privire la interior scoate la iveală scaunele individuale în timp ce distanța între scaune este de 1 metru.
Capacitate cilindrică: 16 litri
Conform informațiilor, motorul V6 are o cilindree uriașă, de 16 litri. Puterea de 290 CP nu este impresionantă, dar cuplu maxim de 1.000 Nm conferă o forță de tracțiune imensă. Rezervorul are o capacitate de 460 de litri, ceea ce ne duce cu gândul că Uran consumă enorm chiar și pentru standardele rusești.
Khannov a cumpărat motorul la mijlocul anilor 90 iar construcția acestui monstru a durat 6 ani fiind gata în 2004.
În 2004, Khannov a predat vehiculul finanțatorului proiectului, un politician de rang înalt dintr-un district de lângă Moscova. Se pare că proiectul a costat la vremea aceea 100.000 USD, iar astăzi ar valora în jur de 350.000 USD.
Proprietarul a încercat să înmatriculeze monstrul pentru a circula cu el dar din cauza înăspririi normelor din Rusia, acesta nu a reușit.
În 2016, Khannov a încercat să răscumpere SUV-ul dar proprietarul i-a cerut 400.000 USD și a renunțat.
Din nefericire, Khannov a murit în 2019 și soarta SUV-ului monstru este incertă. Se pare că ar fi parcat într-un compex hotelier privat din zona metropolitană a Moscovei și nu este folosit pentru că nu se poate înmatricula. Ne-ar fi plăcut să auzim cum toarce motorul de tanc.
Citește și:
Monstrul din Est: ce poți să faci cu Lada Niva Snow și cât costă
Doamna Tanc – Femeia care a conceput designul monstrului pe roți Nissan Titan