Noua Mazda2 va debuta împreună cu SKYACTIV-D 1.5, un motor diesel de 1,5 litri. Următoarea generaţie a modelului subcompact va fi disponibilă iniţial în Japonia.
Lansat pentru prima dată în
martie la Salonul Internaţional Auto de la Geneva împreună cu conceptul Hazumi
(baza pentru noua Mazda2), SKYACTIV-D 1.5 are multe elemente comune cu motorul
diesel premiat SKYACTIV-D 2.2, disponibil pe Mazda CX-5, Mazda6 şi Mazda3.
SKYACTIV-D 1.5 a fost dezvoltat pentru a permite o combustie ideală în
condiţiile unui raport de compresie foarte mic. Prin urmare, motorul are o
performanţă dinamică excepţională.
Inovaţiile de care motorul nou
intrat în gama SKYACTIV beneficiază includ un interval mărit de ardere omogenă
a carburantului, rezistenţă mecanică redusă şi o nouă tehnologie de izolare
pentru a contracara pierderile sistemului de răcire, specifice motoarelor mici.
Prin urmare, SKYACTIV-D 1.5 este foarte eficient şi curat, permiţând o economie
de combustibil de top şi emisii reduse. În plus, respectă normele Euro 6 fără a
fi nevoie de sisteme costisitoare de reducere a noxelor.
Pe lângă motorul SKYACTIV-D
1.5, noua generaţie Mazda2 va fi echipată cu toată gama de tehnologii SKYACTIV,
incluzând transmisia automată în şase trepte SKYACTIV-Drive şi cea manuală
SKYACTIV-MT, ambele extrem de eficiente. De asemenea, va beneficia de sistemele
de reducere a consumului i-stop idle-stop şi de i-ELOOP, sistemul de frânare
regenerativă. Mazda se aşteaptă ca noul model subcompact echipat cu motor
diesel să înregistreze cea mai mare economie de combustibil dintre toate
autovehiculele cu motoare de ardere din Japonia.
SKYACTIV-D 1.5 va fi, de
asemenea, popular şi în Europa. Compania are convingerea că noua Mazda2 va
merge pe urmele celorlalte modele SKYACTIV, având în vedere, printre altele,
economia excepţională de combustibil şi plăcerea de a conduce specifică Mazda.
SKYACTIV-D 1.5: Ce este nou
· Tehnologie de control a tranziţiei combustiei şi
injectoare solenoid cu dispersie ridicată pentru a reduce pierderile sistemului
de răcire
· Recirculare a gazelor de eşapament la presiune ridicată
şi joasă, pentru extinderea intervalului de ardere omogenă a carburantului;
acest lucru îmbunătăţeşte economia de combustibil şi performanţele
· Valve de control a apei de răcire pentru a îmbunătăţi
eficienţa combustiei concomitent cu reducerea rezistenţei mecanice
· Turbocompresor cu geometrie variabilă şi senzor de rotire
pentru a livra presiune suficientă de creştere în intervalul de putere al
motorului
· Intercooler integrat în galeria de admisie pentru a
îmbunătăţi accelerarea şi eficienţa turbocompresorului