Uzina Automobile Dacia din Mioveni se va opri temporar, din nou, pe 27 și 28 septembrie. Numărul de zile în care activitatea a fost suspendată din cauza lipsei de semiconductori urcă la 35.
Problemele cauzate industriei auto de criza de semiconductori nu par să se termine curând. Toți marii producători de vehicule au fost nevoiți să stopeze temporar, de mai multe ori în acest an, liniile de asamblare. Din nefericire, nici uzina Dacia din Mioveni și nici cea a Ford din Craiova nu au fost ocolite de această problemă globală care, după cum arată estimările actuale, se va prelungi și în 2022.
După ce s-au văzut nevoiți să oprească lucrul pentru cinci zile la începutul lui septembrie, oficialii Dacia au confirmat pentru LifeNews.ro o nouă stopare a activității de asamblare pe 27 și 28 septembrie.
Cum deja au fost contabilizate în acest an 33 de zile de oprire a liniilor de asamblare, cele două confirmate acum urcă bilanțul la 35. Deci, mai bine de o lună dintre cele aproape nouă trecute din 2021 la uzina Automobile Dacia din Mioveni nu au fost produse vehicule. Și asta exact în anul cu cele mai multe produse noi din istoria companiei. Modelele Logan și Sandero au ajuns la cea de-a treia generație, Duster a primit un facelift, iar în curând va intra în producția de serie și noul Jogger.
Cum în fiecare zi uzina din Mioveni produce circa 1.350 de vehicule, ba chiar 1.390 în septembrie, un calcul simplu ne arată că lipsa de semiconductori a dus deja la imposibilitatea de a puse pe piață peste 44.500 de vehicule Logan, Sandero Stepway și Duster. Iar la finalul lui septembrie bilanțul va urca la peste 47.000 de vehicule.
– Dacia Jogger, primul hibrid și cea mai lungă mașină din gama producătorului
– Producția Dacia și Ford a pierdut deja 17.000 de mașini din cauza crizei semiconductorilor