Grupul VW a vândut 10,217 milioane unități în 2014 obținând un profit înainte de impozitare de 14,8 miliarde de euro, cu 19% mai mult ca în 2013. Marja de profit a crescut de la 5,9% în 2013 la 7,3%.
Premianții Grupului VW în 2014 sunt în ordine Porsche, Skoda și Audi.
Porsche a vândut în 2014 189.849 unități, cu 17,1% mai mult decât în 2013. La acest rezultat excepțional a contribuit în primul rând succesul lui Porsche Macan, noul SUV de clasă medie fiind vândut în 59.363 exemplare. De asemenea, Porsche a vândut 545 exemplare din cele 918 exemplare plănuite a fi produse pentru supercar-ul 918 Spyder.
În ciuda rezultatului comercial de excepție, marja de profit a scăzut de la 18% la 15,8%, explicabilă prin investițiile în noile modele.
Al doilea premiant al Grupului VW a fost marca Skoda, care a reușit să vândă pentru prima oară în istorie peste 1 milion de unități, mai precis 1.049.682 unități, ceea ce reprezintă un plus de 12,7% față de 2013. Marja de profit a crescut de la 5,1% la 7,0%, fiind una dintre cele mai ridicate din industria auto mondială.
Cel mai vândut model a fost așa cum era de așteptat noua Skoda Octavia, cu 397.433 unități.
Marca premium Audi a obținut de asemenea un rezultat foarte bun. Vânzările au crescut la 1.741.129 unități, ceea ce reprezintă un plus de 10,3% față de 2013. De asemenea, cifra de afaceri a crescut de la 49,880 miliarde euro la 53,787 miliarde euro, ceea ce reprezintă un plus de 7,8%. Profitul operațional a crescut cu 2,4% la 5,15 miliarde de euro. În schimb, marja de profit a scăzut de la 10,1% la 9,6% datorită investițiilor făcute în noul A4 și în noua platformă MLB care au ajuns la 4,5 miliarde de euro (plus 1 miliard de euro față de 2014).
Marca VW a înregistrat de asemenea o creștere de 1,6% atingând în 2014 vânzări de 6,119 milioane unități, iar marja de profit a scăzut de la 2,9 la 2,5%.
Președintele VW, Martin Winterkorn, pune acest rezultat pe seama situației politice din Rusia, a ratelor de schimb volatile și a climatului economic global incert.
Cel mai vândut model a fost VW Golf cu 1,011 milioane unități, un rezultat excepțional comparativ cu cele 824.629 unități vândute în 2013. Al doilea model în top a fost Jetta, cu 926.177 unități, urmat de Polo (754.754) și Passat (747.583 unități).
Seat rămâne în zona roșie chiar dacă pierderile au fost reduse de la 151 milioane de euro la 127 milioane de euro. Vânzările au crescut cu 10% la 394.860 unități, cel mai vândut model fiind noul Leon, cu 157.087 unități față de 114.000 în 2013.
Bentley a vândut 11.033 mașini în 2014 cu o margine de profit ușor în scădere de 9,7%. Cel mai vândut model a fost Flying Spur, cu 4.556 unități, urmat de Continental GT cu 3.442 unități.