Grupul german Bayerische Motoren Werke (BMW) a raportat vânzări record pentru brandul BMW în 2021, de 2,2 milioane de vehicule.
„Asta înseamnă că suntem lideri în topul segmentului premium pe plan global cu brandul BMW şi la o diferenţă considerabilă”, a declarat şeful de vânzări al BMW, Pieter Nota, pentru agenția germană DPA.
Recordul de vânzări a fost înregistrat în pofida deficitului de semiconductori care a lovit industria auto globală. Grupul german, care deţine şi brandurile Mini şi Rolls-Royce, va anunţa săptămâna viitoare cifrele anuale complete privind vânzările.
Nota şi-a exprimat optimismul privind evoluţiile din acest an: “Ne aşteptăm şi în 2022 la o creştere profitabilă”.
Recordul vine pe fondul majorării vânzărilor de vehicule electrice. BMW a livrat 100.000 de maşini complet electrice, compania îndeplinindu-şi ţinta de vânzări pe acest segment în creştere.
Şi datele pentru primele nouă luni arată un record de maşini vândute – 1,93 milioane – o cifră de afaceri de 82,8 miliarde de euro şi un profit înainte de taxe de 13,2 miliarde de euro.
Săptămâna trecută, directorul general Oliver Zipse anunţa că în 2022 ar urma să fie create până la 6.000 de noi locuri de muncă, compania pregătindu-se de majorarea cererii pentru vehiculele sale electrice.
BMW AG este pe o cale foarte bună în procesul de transformare, vânzările ar urma să crească în 2022 iar fabricile sunt pregătite pentru e-mobilitate. „De aceea vom spori forţa de muncă cu până la 5%”, a declarat Zipse. Noile locuri de muncă vor fi create în special în Germania, unde sunt produse modelele electrice i4 şi iX.
– BMW, Daimler și Volvo, printre companiile care participă la CES 2022 doar online
– Șeful BMW: 6.000 de noi locuri de muncă anul viitor