Piața auto își continuă ascensiunea și în luna aprilie, iar Audi o confirmă din plin. Cu o creștere de 7.5%, constructorul german de lux reușește să ajungă la 164.350 de autoturisme comercializate într-o singură lună.
După ce, în primul trimestru al anului, mai toți producătorii de autovehicule au anunțat creșteri (uneori de-a dreptul spectaculoase) ale vânzărilor, a venit rândul lunii aprilie să confirme tendința ascendentă a pieței auto.
Astfel, Audi reușește să bifeze o creștere a vânzărilor cu 7,5% la nivel global, raportat la aceeași lună a anului trecut. Numărul de mașini vândute de germani a urcat la 164.350, în creștere de la 152.838 de unități.
O ascensiune fulminantă s-a înregistrat în Mexic, unde nemții au înmatriculat cu aproape 30% mai multe mașini, în timp ce, mai la sud, vânzările din Brazilia au înregistrat un declin uriaș, de 43.2%. Piața din Brazilia este, de altfel, singura pe care Audi înregistrează o scădere a vânzărilor.
Cea mai importantă piață de desfacere pentru Audi, China, a bifat o creștere cu 9,4%, până la 49.576 de unități. Previziunile sunt optimiste în continuare, dată fiind prezentarea noului Audi A4 L la Salonul Auto de la Beijing. Acesta va ajunge în showroomuri începând cu a doua parte a anului și, cunoscută fiind înclinația chinezilor către modelele cu ampatament lung, ne așteptăm ca A4 L să pună umărul la creșterea cifrei de vânzări a mărcii de lux. Până atunci, modelul A3 a fost campionul vânzărilor, cu 7398 de mașini comercializate (+30,6%), urmat fiind de Q3, cu 7298 exemplare (+25,6%).
În Europa, din totalul de 78.250 mașini înmatriculate (+9%), 28.844 au fost comercializate pe teren propriu, piața germană fiind în creștere cu 12.4%. O revenire și mai puternică s-a înregistrat în Spania, unde vânzările au urcat la 4827 unități, cu un plus de 17,6% față de aprilie 2015.
În Statele Unite, Audi reușește să-și ridice vânzările cu 5,8%, până la 17.801 exemplare, catalizatorul acestora fiind noul Q7 care, cu 8089 de unități comercializate, bifează o creștere cu 25.6%. Pe întreg continentul Nord American, vânzările Audi au cunoscut o creștere de 6.6%, ajungând la 22.400 unități.
”Rezultatele din luna aprilie demonstrează că strategia noastră de lansări de pe tot mai multe piețe, a fost un real succes. Ne-am mărit continuu vânzările pe toate piețele principale, fapt care reflectă strategia fără cusur a afacerii noastre. În China, trendul este pozitiv. În Statele Unite și Europa, Audi a înregistrat creșteri mai importante decât media pieței, încă de la începutul anului”, spune Dietmar Voggenreiter, membru al Comitetului pentru Managementul Vânzărilor al Audi AG.
În plan global, cele mai de succes modele Audi au fost noul Q7, cu 8400 de unități comercializate (+67,5% față de modelul precedent, anul trecut) și noul A4, cu 32.100 exemplare vândute, în creștere cu 34,7% față de luna aprilie 2015.