După primele cifre care arată scăderea dramatică a înmatriculărilor pe piețele din Italia și Franța, Spania a comunicat o scădere de 69% a vânzărilor auto în luna martie 2020.
Vânzările de automobile noi în Spania au scăzut cu 69% în luna martie. Au fost vândute 37.644 de automobile, Spania fiind printre țările grav afectate de pandemia de coronavirus SARS-CoV-2.
Înmatriculările de automobile noi de către companiile rent-a-car au scăzut cu 75%, iar vânzările de flote către companii au scăzut cu 67% raportează Asociația Spaniolă a Constructorilor Auto (ANFAC).
Ceva mai bine s-au descurcat vânzările de automobile electrice și hibride. În luna martie, vânzările de automobile electrice pe piața spaniolă au scăzut cu 44%, iar înmatriculările de vehicule plug-in hybrid au scăzut cu 22%.
Printre mărcile cele mai afectate de scăderea vânzărilor pe piața spaniolă sunt brandurile premium BMW (-80%), Audi (-76%), dar și mărci ca Ford (-82%), Fiat (-78%), Jeep (-77%) sau Alfa Romeo (-75%).
Dacia a înregistrat o scădere de -72% pe piața din Spania.
Primele semne ale crizei auto: înmatriculările au scăzut dramatic în Franța și Italia