BMW a prezentat astăzi rezultatele comerciale pentru 2021 confirmând revenirea mărcii în poziția de lider al pieței premium mondiale. În România, Mercedes-Benz a depășit BMW cu doar 15 unități.
Bătălia dintre mărcile premium Audi, BMW, Mercedes-Benz s-a finalizat în 2021 cu victoria companiei din Munchen. După ani în care s-au văzut nevoiți să accepte supremația Mercedes-Benz, bavarezii de la BMW au reușit anul trecut să revină în poziția de lider al segmentului.
Dacă până astăzi era doar o informație dezvăluită agenției germane dpa de Pieter Nota, directorul de vânzări al BMW, odată cu prezentarea rezultatelor comerciale pentru 2021 ale celor trei mărci a devenit limpede că grupul din Munchen se poate lăuda pe bună dreptate cu titlul de lider al mărcilor premium la nivel mondial.
Conform raportului anual al grupului cu baza la Munchen, anul trecut bavarezii au comercializat 2.521.525 autoturisme aparținând mărcilor BMW, Mini și Rolls-Royce. Din acest total, 2.213.795 autoturisme au aparținut mărcii de bază a grupului, peste rezultatul de 2.093.476 unități anunțat de Mercedes-Benz și mult deasupra celor 1.680.512 mașini livrate de Audi.
Mai important chiar decât atingerea poziției de lider al pieței este faptul că, în timp ce rezultatul Audi este cu 0,7% mai slab decât cel din 2020, iar cel al Mercedes-Benz cu 5% sub cel din același an, în cazul BMW victoria vine pe fondul unei creșteri a vânzărilor cu 9,1%. Acest detaliu arată că grupul din Munchen pornește în 2022 cu dreptul având mari șanse să își mențină poziția fruntașă în clasament.
„În ciuda problemelor de aprovizionare și a pandemiei continue am avut un rezultat bun de vânzări în 2021, datorat unei performanțe operaționale puternice și unei game excelente de produse” consideră Pieter Nota, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG și șef al vânzărilor grupului.
De asemenea, oficialul dezvăluie cu acestă ocazie unul dintre vectorii care au ajutat BMW să își depășească rivalii direcți: mașinile electrice. Mai exact, conform lui Nota, grupul BMW a vândut anul trecut peste 100.000 de mașini 100% electrice și alte circa 220.000 hibride cu încărcare la priză (PHEV).
În același timp, Mercedes-Benz a livrat clienților 99.310 mașini electrice, iar Audi 81.894 astfel de vehicule.
Mercedes-Benz, lider pe piața premium din România. BMW pe locul 2
Dacă la nivel mondial Mercedes-Benz a pierdut poziția de lider în fața celor de la BMW, în România a reușit să-și depășească rivalul cu nu mai mult de 15 unități!
Mai exact, scoțând din ecuație divizia de van-uri și vehicule comerciale ușoare, Mercedes-Benz a comercializat, conform Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), 3.290 de unități. În același timp, marca BMW a fost preferată de 3.275 de clienți, iar Audi de doar 1.712.
Este demn de ramarcat faptul că, în zona mașinilor 100% electrice, BMW a comercializat 148 de unități, în timp ce Mercedes-Benz 134. În schimb, la capitolul PHEV (vehicule hibride cu încărcare la priză), Mercedes-Benz și-a depășit rivalul livrând 552 de autoturisme față de doar 354.
O analiză a segmentelor de piață în care activează mărcile premium arată că, în clasa medie BMW Seria 3 (500 unități) a depășit clar Mercedes-Benz Clasa C (138 unități), în clasa Executive BMW Seria 5 (170 unități) a ocupat poziția de lider depășind Mercedes-Benz Clasa E (161 unități), în timp ce în segmentul de lux (F), Mercedes-Benz Clasa S (235 unități) domină autoritar BMW Seria 7 (52 unități). În privința SUV-urilor premium, Mercedes-Benz GLE (871 unități) conduce clasamentul, în timp ce modele precum BMW X5 (541 unități) sau BMW X6 (414 unități) ocupă doar locurile 3 și 4, iar Audi Q8 se află doar pe 10, cu 207 unități.
În afara celor trei mărci germane, clasamentul zonei premium a pieței auto din România include branduri precum Volvo (975 unități), Land Rover (509 unități), Porsche (285 unități), Lexus (205 unități), Jaguar (118 unități) sau Maserati (24 unități).
– BMW iX Flow își schimbă culoarea printr-o simplă apăsare pe buton
– Mercedes-Benz a dezvăluit prototipul Vision EQXX, „cel mai eficient și aerodinamic vehicul”