Marca românească Dacia, parte a grupului Renault, a vândut 345.432 vehicule în primul semestru al anului 2023, în creștere cu peste 24% față de perioada similară a anului trecut.
Într-o conferință de presă susținută astăzi, Xavier Martinet, directorul global pentru vânzări, marketing și operațiuni al Dacia a anunțat că marca a livrat clienților în prima jumătate a acestui an 345.432 de vehicule, cu 24,2% mai multe decât în perioada ianuarie – iunie 2022.
Din acest total, vedetele au fost Sandero, Duster, Spring și Jogger, toate înregistrând creșteri importante. Mai exact, vânzările Sandero s-au majorat față de anul trecut cu 24%, cele ale Duster cu 13%, ale Spring cu 38%, iar ale Jogger cu 130%.
Vânzările modelului Sandero s-au ridicat la 138.978 unități. Modelul se menține pe locul întâi în clasamentul celor mai vândute modele către persoane fizice din Europa, poziție pe care o deține fără întrerupere din anul 2017.
Cu 111.891 unități vândute, Duster rămâne în Top 3 al celor mai vândute modele SUV pe segmentul de retail din Europa, în timp ce Jogger a înregistrat 50.569 de noi clienți în primul semestru, depășind astfel pragul de 100.000 de unități vândute de la lansare. Versiunea cu motorizare hibridă reprezintă deja mai mult de un sfert din comenzi.
Vânzările modelului Spring au urcat la 27.438 unități, modelul electric al mărcii menținându-se astfel în Top 3 al celor mai vândute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa.
Pe piața din România, Dacia a vândut 24.733 vehicule, în creștere cu 51% față de rezultatul înregistrat în primul semestru al anului 2022. Cota de piață a mărcii în segmentul autoturismelor (VP) ajunge la 33,4%, cu 5,7 puncte procentuale mai mult decât în perioada similară a anului trecut. Mai mult decât atât, Top 5 al celor mai vândute vehicule de persoane pe piața din România este ocupat integral de modele ale mărcii.
Conform Dacia, cel mai vândut model al său în România a fost Logan – 7.707 unități, urmat de Duster – 5.807 unități, Sandero – 5.472 unități, Spring – 3.266 unități și Jogger – 2.336 unități. Dacia domină totodată detașat vânzările pe piața de retail, cu o cotă record de 40,8%. Practic, din 10 clienți persoane fizice din România care au achiziționat un vehicul nou în primul semestru, patru au ales un model Dacia.
Dacia, tot mai mulți clienți europeni
Dacia a înregistrat în primul semestru al anului 2023 o creștere cu 29,5% a vânzărilor sale pe piața vehiculelor de persoane din Europa. Această evoluție, superioară creșterii generale a pieței (17,5%), a dus la majorarea cotei de piață a mărcii până la 4,5%, cu 0,4 puncte procentuale mai mult față de perioada similară a anului trecut.
Pentru prima dată Dacia a urcat pe poziția a doua în clasamentul celor mai vândute mărci către persoane fizice din Europa, cu o cotă de 8,4%. (Pe ansamblul anului 2022, Dacia atinsese o cotă de piață de 7,6% în segmentul de retail).
În Franța, Dacia a vândut în primul semestru 81.415 vehicule (VP+VU), în creștere cu 25% față de perioada similară din 2022. Cu o cotă de piață de 9,1% (în creștere cu 0,7 puncte procentuale față de anul precedent), Dacia își consolidează poziția a treia pe piața vehiculelor de persoane (VP) din Franța.
În segmentul de retail (vânzări către persoane fizice), Dacia ocupă locul 1, cu o cotă de 16,3%. Practic, 1 din 6 clienți persoane fizice din Franța a achiziționat în primul semestru un model Dacia. Topul celor mai vândute 10 modele pe piața de retail din Franța cuprinde 4 modele Dacia: Sandero – locul 1, Duster – locul 4, Spring – locul 6, Jogger – locul 10.
În Italia, Dacia a vândut în primul semestru 47.798 vehicule (VP+VU), în creștere cu 26% față de primele 6 luni ale anului 2022. Cota de piață a mărcii pe piața VP crește cu 0,1 puncte procentuale, până la 5,6%. În segmentul de retail, Dacia urcă în premieră pe locul 1 pe piața italiană, cu o cotă de 9,7%. Sandero este cel mai vândut model către clienții persoane fizice din Italia.
În Germania, Dacia a înregistrat o creștere de 41% a vânzărilor față de primul semestru al anului 2022. Cu 34.862 unități vândute (VP+VU), cota de piață a mărcii ajunge la 2,5%, în creștere cu 0,5 puncte procentuale. În segmentul de retail, Dacia ajunge la o cotă de 5,7% și urcă, pentru prima oară în istoria sa, pe locul al 3-lea pe piața germană. Nu mai puțin de 3 modele Dacia se situează în Top 10 al celor mai vândute autoturisme către clienți persoane fizice din Germania : Sandero – locul 3, Duster – locul 4 și Jogger – locul 10.
Spania a înregistrat de asemenea o creștere puternică a vânzărilor Dacia (+40%), până la 24.816 unități (VP+VU). Cota de piață (VP) ajunge la 4,9%, în creștere cu 0,6 puncte procentuale. Sandero este cel mai vândut model pe piața spaniolă în primul semestru al anului 2023. În segmentul de retail, Dacia ocupă locul 4 , cu o cotă de 9,1%.