Așa cum era de așteptat, vânzările de mașini noi în Europa au scăzut substanțial în luna martie 2020 din cauza măsurilor de carantină impuse în multe țări din Europa,inclusiv pe piețele importante. Vânzările de mașini noi în martie au scăzut cu 55,1% la 567.308 unități.
Cele mai afectate sunt piețele mari unde epidemia a lovit cel mai puternic și unde sunt cele mai multe victime.
Cea mai mare scădere, de 85,4% s-a înregistrat în Italia unde s-au vândut numai 28.326 unități în martie față de 194.302 în martie 2019.
Alte contracții mari ale pieței s-au înregistrat în Franța (-72,2%) și Spania (-69,3%).În germania unde măsurile de carantină nu au fost la fel de dure ca în celellate țări amintite mai sus, scăderea în martie a fost de numai 37,7%.
Din cauza scăderilor mari în martie, vânzările pe primul trimestru au avut de suferit: -35,5% în Italia, -34,1% în Franța, -31% în Spania și -20,3% în Germania. Pe primul trimestru, scăderea este de 25,6%.
Vezi cu cât au scăzut înmatriculările în România în martie
În ceea ce privește producătorii, cea mai mare scădere în martie o înregistrează grupul FCA cu doar 22.070 unități vândute, ceea ce reprezintă o reducere de 76,6%.
Reduceri foarte mari ale vânzărilor au înregistrat și grupul PSA (-68,1%), Mazda (-67,8%), Honda (-67,5%), Ford (-65,1%), grupul Renault (-64,7%), Nissan (-60,3%) și Jaguar land Rover (-61,3%).
Cei mai puțin afectați au fost Daimler (-39,4%), grupul BMW (-40,7%) Hyundai-Kia (-42,5%), Toyota-Lexus (-41,2%) și grupul VW (-46,2%).
Este de așteptat ca și vânzările din aprilie să fie puternic afectate deoarece perioada de carantină continuă pe majoritatea marilor piețe iar producția va fi reluată abia după Paștele ortodox de către unii producători și în mai de alții.