Varianta electrică a Ford Puma a fost prezentată la uzina din Craiova

Ford Puma Gen-E

Ford Puma Gen-E, varianta complet electrică a celui mai vândut model al mărcii în Europa, a fost prezentat la uzina din Craiova, acolo unde este asamblat. Clienții din România pot comanda modelul începând de astăzi.

La cinci ani de la prezentarea modelului Puma în cadrul evenimentului „Go Electric” de la Amsterdam și la aproape un an de la debutul variantei restilizate a modelului, americanii de la Ford au dezvăluit versiunea complet electrică a acestui vehicul devenit cel mai vândut model al mărcii pe piața europeană.

În timpul evenimentului de prezentare, desfășurat chiar la uzina Ford Otosan din Craiova, România, acolo unde este asamblat Ford Puma Gen-E, oficialii mărcii au dezvăluit un vehicul cu puține modificări de design, dar cu o tehnologie complet nouă ascunsă sub capotă. Astfel, conform celor de la Ford, Puma Gen-E (acesta este numele complet al variantei electrice) are un consum redus de energie (13,1 kWh/100 km și poate asigura o autonomie medie de până la 376 km în ciuda bateriei NMC cu o capacitate de doar 43,6 kWh. Același consum redus îi permite vehiculului să parcurgă chiar și 523 km în traficul urban, acolo unde vitezele de deplasare sunt reduse.

Un alt atu al noului model electric Ford este capacitatea de a realiza o încărcare rapidă. La un încărcător DC, bateria se încarcă de la 10% la 80% în aproximativ 23 de minute.

Cei au aprofundat deja detaliile tehnice al celuilalt vehicul electric asamblat la Craiova, Ford Courier, vor observa fără îndoială că ambele modele împart platforma tehnică având baterii cu capacități și valori de încărcare similare, dar motoare electrice cu puteri diferite. Astfel, dacă Tourneo Courier Gen-E pune la dispoziția șoferului 100 kW (136 CP), Puma Gen-E asigură 123,5 kW (168 CP).

Dincolo de performantul sistem de propulsie, Ford Puma Gen-E asigură un spațiu impresionant de depozitare, cel mai mare din segmentul SUV-urilor de clasă B și demn de invidiat chiar și de modele din clasa compactă. Astfel, grație existenței unui „frunk” (portbagaj amplasat în față, deasupra motorului electric, și deja cunoscutului spațiu suplimentar din portbagaj – care până acum se numea MegaBox, iar în cazul Puma Gen-E poartă numele GigaBox – mașina poate transporta, pe lângă cinci pasageri, peste 600 l de bagaje. Mai exact, în spațiul din spatele banchetei, încap 574 de litri, iar în „frunk” încă 43 de litri.

„Puma este o poveste de succes, iubită pentru designul său sportiv și caracteristicile de conducere combinate cu caracterul practic unic și spațiul de stocare etalon din segment. Puma Gen-E este cel mai bun model Puma al nostru din toate timpurile, cu cea mai plăcută experiență de condus de până acum, combinată cu un motor electric incredibil de eficient din punct de vedere energetic. Iar noul GigaBox oferă un volum util inegalabil pentru bagaje”, a explicat Jon Williams, director general, Ford Blue și Model e, Europa.

Designul exterior surprinde spiritul ultimei generații Puma, dar adaugă elemente vizuale care îl fac distinctiv și mai aerodinamic. O placă de tip „scut” înlocuiește grila convențională oferind o parte frontală nouă, inspirată de Mustang Mach-E, iar spoilerul spate sportiv și jantele din aliaj cu un design unic ajută Puma Gen-E să aibă propria identitate.

În interior, designul clar și modern este scos în evidență de cele două ecrane de mari dimensiuni, poziționate astfel încât șoferul să se simtă mereu în control. Sistemul multimedia SYNC 4, de ultimă generație, dispune de navigație conectată care oferă un avantaj în traficul urban. Apple CarPlay și Android Auto sunt disponibile prin conexiune fără fir, astfel încât sincronizarea informațiilor între telefonul mobil și mașină se face extrem de facil.

Noua consolă centrală înălțată oferă spațiu pentru depozitare convenabil pentru a pune acele obiecte personale care altfel ar aglomera buzunarele. Cotiera glisează pentru a găsi cea mai confortabilă poziție la drum lung, iar telefonul mobil poate fi încărcat prin inducție.

Puma Gen-E dispune de un schimbător de trepte complet nou, simplificat, poziționat în spatele volanului, care face ca trecerea din D în N sau R să fie la fel de ușoară precum semnalizarea schimbării direcției de mers. Posibilitatea de a conduce cu o singură pedală („One-Pedal”) simplifică deplasarea prin zonele urbane, indiferent de modul de rulare în care vă aflați.

Controlul adaptiv inteligent al vitezei de croazieră disponibil cu Stop & Go și centrarea pe bandă accelerează și frânează lin pentru o deplasare cât mai naturală și poate folosi Predictive Speed Assist pentru a ajusta viteza de croazieră în funcție de virajele de pe drum, sensurile giratorii sau intrarea și ieșirea de pe autostrăzi. În oraș, sistemul de camere la 360 de grade poate simula o vedere „din dronă” pentru a facilita intrarea și ieșirea din spațiile înguste.

Tehnologia opțională Dynamic Matrix LED pentru faruri folosește Predictive Dynamic Bending Light pentru a monitoriza drumul din față și pentru a proiecta mai multă lumină acolo unde este nevoie cel mai mult. Farurile reglează modelul fasciculului pentru cea mai bună iluminare, indiferent dacă traversați orașul sau o autostradă neiluminată.

Produs la uzina Ford Otosan din Craiova, noul model electric Ford Puma Gen-E poate fi deja comandat în România în cele două variante de echipare disponibile – Gen-E și Gen-E Premium. Prima dintre acestea, Gen-E are, conform producătorului, un preț de bază de 23.900 de euro. Această sumă include TVA, subvenția din programul Rabla Plus și noul program „Ecobonus” al Ford. Primele modele vor fi livrate clienților în primăvara anului viitor.

Simultan cu prezentarea oficială a noului model Puma Gen-E, reprezentanța Ford în România a lansat programul național Ford Ecobonus, menit să impulsioneze reînnoirea parcului auto la nivel național și să ajute la tranziția către mobilitatea cu emisii scăzute de CO2.

Astfel, compania oferă un Ecobonus în valoare de 5.100 euro, eligibil pentru modelele Puma Gen-E, Capri, Explorer și Mustang Mach-E, iar pentru Kuga PHEV în valoare de 2.600 euro. Ford Ecobonus se aplică atât persoanelor fizice, cât și juridice, indiferent de modul de achiziție.

– Ford renunță la 14% dintre angajații săi din Europa
Cupra Tavascan, MG HS și Ford Tourneo Courier, testate de Euro NCAP

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top