Grupul Renault a raportat o cifră de afaceri sub aşteptări pentru trimestrul al treilea, din cauza încetinirii vânzărilor pe pieţele emergente şi a retragerii grupului din Iran.
În perioada iulie-septembrie 2018, veniturile realizate de grupul Renault au scăzut cu 6% în ritm anual, la 11,48 miliarde de euro, de la 12,22 miliarde de euro în perioada similară a anului trecut.
“Vânzările Grupului au încetinit în regiunile Africa – Orientul Mijlociu – India (-24,4%) și Eurasia (-5,6%). Regiunea Africa – Orientul Mijlociu – India a fost afectată în principal de scăderea cu 34,7 % a înmatriculărilor din India și de suspendarea activității Grupului în Iran. În Eurasia, volumul vânzărilor și-a continuat creșterea în Rusia (+5,0%), însă cele din Turcia s-au diminuat cu 52,5% pe fondul unei piețe în scădere cu 51,3%” exemplifică grupul auto francez într-un comunicat de presă.
Renault își menține totuși optimismul legat de obiectivele comerciale pentru anul 2018.
“Se estimează că piața mondială va avea o creștere de 2% în comparație cu anul 2017 (estimarea anterioară + 3%). Piața europeană ar urma să crească cu peste 1,5% (în comparație cu 1,5% potrivit estimărilor anterioare), cu o evoluție pozitivă de peste 4% (comparativ cu +2% ) în Franța. În afara Europei, se estimează că piața din Brazilia va avea o creștere de 10%, iar cea din Rusia de peste de 10%. Pentru piața din China estimarea de creștere este de 2% (comparativ cu +5%) și pentru cea din India de 8%. În acest context, Grupul Renault confirmă obiectivele stabilite legate de creșterea cifrei de afaceri, menținerea marjei operaționale a Grupului peste 6,0% și generarea unui free cash-flow operațional pozitiv din activitatea Automobile” mai precizează compania.