A șaptea generație Clasa S va fi disponibilă la începutul lui 2020 și își va păstra rolul său de vector de tehnologie. Punctul de atracție va fi sistemul multimedia cu noul ecran uriaș de aproape 20 de inci care va ocupa toată consola centrală.
Foto: Quattroruote
A fost o dată o perioadă când principalele inovații care apăreau în industria auto erau disponibile prima oară la Mercedes S-Class. Amintim doar sistemul ABS introdus pe W116 în 1978 sau airbagul de șofer, devenit standard în 1981, urmat de airbagul pasagerului față în 1987, airbagurile laterale în 1995 și pilotul automat adaptiv disponibil din 1998.
Dar astăzi, lucrurile evoluează cu o viteză mult mai mare și Mercedes nu mai poate aștepta doar o nouă generație Clasa S pentru a lansa noi tehnologii. Cel mai bun exemplu este noul sistem multimedia MBUX lansat acum mai bine de un an pe noua Clasa A cu care Mercedes a făcut o impresie excelentă. Dar ca să dăm Cezarului ce-i al Cezarului, trebuie să ne amintim că actuala generație S-Class a fost prima pe care au apărut cele două ecrane întrepătrunse, ce stau și la baza sistemului MBUX.
Noul Mercedes S-Class va prelua sistemul MBUX însă nu și cele două ecrane întrepătrunse. Practic, vom asista la o revoluție de design interior în care piesa centrală va fi un ecran uriaș de circa 30 cm lățime și 40 cm înălțime (rezultă o diagonală de 50 cm sau aproape 20 inci) amplasat înclinat, cu ramă cromată, butoane doar în partea inferioară și care se continuă apoi cu tunelul median. Ideea este similară cu cea de la Tesla Model S cu mențiunea că ecranul este amplasat mai jos și mai înclinat.
Ecranul tactil va permite ca și la Tesla nu doar operarea sistemului de navigație, radioului și telefonului, ci și accesul la aproape toate funcțiile și sistemele mașinii. Marele ecran tactil va face și o victimă pentru că vor dispărea cele patru superbe guri de ventilație rotunde situate central care vor fi înlocuite de unele mai banale ca aspect. Mercedes promite că softul noului sistem multimedia va putea fi updatat online la fel ca la Tesla. Un alt capitol important de inovare se referă la conducerea autonomă.
Încă de la Salonul de la Detroit din ianuarie 2018, Britta Seeger, șefa de vânzări și marketing a lui Daimler, declarase colegilor noștri de la Quattroruote că viitorul S-Class va fi primul Mercedes cu nivel 3 de conducere autonomă. Însă disponibilitatea acestui sistem depinde dacă va fi gata legislația în domeniu pentru că nici Audi A8 nu se poate vinde deocamdată în Europa cu nivelul 3 de conducere autonomă.
A șaptea generație Mercedes S-Class va veni și cu un design nou urmând să preia de la CLS și de la noua gamă compactă fața de prădător cu faruri mai subțiri și grila mai proeminentă. Și în spate, stopurile vor fi mai ascuțite în stil CLS. Rămâne de văzut cum se vor potrivi aceste implanturi de elemente sportive pe o limuzină de superlux pentru că deocamdată avem în față doar niște fotografii retușate pe computer.
Dispare versiunea scurtă?
Niște zvonuri neconfirmate vorbesc despre posibilitatea ca Mercedes să renunțe la versiunea scurtă care astăzi măsoară 5,12 metri. Astfel, ar rămâne în gamă doar versiunea lungă, cu 5,25 metri și Maybach, cu 5,45 metri.
Noul Mercedes S-Class utilizează pentru prima oară noua platformă MRA, acum în versiunea MRA II deoarece actuala Clasa S, W222, se baza pe fosta W221 care nu utiliza platforma MRA (primul model pe MRA a fost Clasa C în 2014).
Se pare că dimensiunile exterioare vor fi ușor mărite pentru a oferi mai mult loc pasagerilor și Mercedes promite, că, în ciuda creșterii dimensiunilor, mașina nu va fi mai grea. În premieră, Clasa S va fi disponibilă cu direcție integrală și media germană anunță că unghiul de bracare al roților spate va fi mai mare decât la platforma MLB de la VW-Audi-Porsche.
Dieselul rămâne în program
Având cele mai scăzute emisii de NOx din industria auto, mult sub ceea ce prevăd normele Euro 6d care intră în vigoare la 1 ianuarie 2020 și care includ și testul de emisii pe șosea, Rde, viitoarea Clasa S va fi disponibilă în continuare cu motorul diesel cu 6 cilindri în linie de 3 litri (286 și 340 CP) și este posibilă și o versiune cu 4 cilindri de 2 litri care a mai existat la Clasa S acum două generații care ar putea livra circa 245 CP.
Motoarele pe benzină vor dispune de rețea de 48V, iar cele cu șase cilindri în linie de 3 litri vor beneficia de sistemul mild-hybrid cu motor electric de 22 CP care ajută la accelerații. Faimosul motor V8 bi-turbo de 4 litri se va regăsi atât la S 560 (nu se știe încă dacă se va mai numi așa) cât și la S 63 AMG.
Sub semnul întrebării stă o versiune V12, dar unele zvonuri o anunță pentru versiunile Maybach. Însă cu siguranță nu va lipsi un model Plug-In Hybrid cu sistem de propulsie modernizat. Iar separat, în gama EQ, se află în dezvoltare o versiune 100% electrică care să rivalizeze cu Tesla Model S.
Gama va fi completată cu versiunile coupe și cabrio. În ceea ce privește viitorul SL, acesta va fi dezvoltat pe o platformă dezvoltată de AMG urmând să se transforme într-un model preponderent cu valențe sportive.